• Mandel

Vad är det ni män menar när ni säger att kvinnan tjatar?

Freddie K skrev 2025-02-26 07:00:37 följande:

Som jag skrev i en annan tråd så hade jag en tjej som tjatade på mig att jag skulle göra en massa saker som att fylla diskmaskinen och sen plocka ut den eller hänga tvätt. Jag gjorde som hon sa, men ändå blev det fel och hon klagade alltid på hur jag gjorde. Hon ville ha allt exakt på sitt sätt och gjorde jag det minsta fel så fick jag höra det.

Vad gjorde du för fel?
    Vad var hennes sätt?

Har man bott tillsammans i några år och ex kökssaxen legat i samma låda i alla år så är det märkligt att oftast män helt plötsligt inte har en aning om vart saxen är eller vart den ska ligga när de plockar ur diskmaskinen. 
    -Har du flyttat om i skåpen/lådorna igen?
    Vet flera kvinnor som brukade samla ihop saker som lagts på "fel" plats och köra leken: gissa vart den ska vara.

När jag skilde mig så blev ordningen i skåp och lådor snarlik den som varit när jag var gift. Äldsta sonen kämpade med att förstå logiken ända tills lillebror i princip idiotförklarade storebror och sa att det är ju samma ordning som det alltid har varit och som det fortfarande är hemma hos pappa, men att det bara är ett annat kök här hos mamma.
    Yngsta har aldrig haft problem att plocka ur diskmaskinen och han har haft koll på vart saker ska vara och storebror har alltid missat en del grejor...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Vad är det ni män menar när ni säger att kvinnan tjatar?