Vad är det ni män menar när ni säger att kvinnan tjatar?
Tjat för mig är när kvinnorna på arbetsplatsen ständigt klagar över städningen, att inte gardinerna byts ut tillräckligt ofta, att det inte finns gröna växter, att det inte luktar gott på toaletterna, att det är kallt i lokalen, att man tycker att män hörs för mycket, att lönen är dålig osv osv trots att allt egentligen håller en okey nivå.
Tjat från en partner är ungefär detsamma som ovan fast då är det mer ständiga husrenoveringar, ständiga projekt i trädgården, att man inte visar uppskattning tillräckligt ofta, att det inte städas på det sättet som partnern vill, att man inte byter sängkläder tillräckligt ofta osv osv trots att man ändå gör mycket utav det.
Min upplevelse är att många kvinnor vill ha det på sitt sätt och sin nivå. De vill gärna att man tycker saker men de förkastar det oftast direkt, du får gärna tycka, bara du tycker som mig liksom. Kvinnor ger sig inte heller, de tjatar vidare, en man som inte får gehör rycker på axlarna och går sen vidare, kvinnor bara fortsätter bla, bla, bla, bla (ja jag generaliserar nu).