• Anonym (Anonym)

Gravid, plötsligt ont i huvudet

Skriver här för det här är enda stället som man kan vara anonym på. 
    Jag har fått plötslig huvudvärk och flimmer framför ögonen och blir orolig att det är något fel. Jag ringde till vårdcentralen men fick ingen hjälp där alls och barnmorskan försökte jag också ringa men dom ringer upp imorgon för det är fullt idag. Är det någon här som haft det i tidig graviditet? Jag tog alvedon mot huvudvärken men den tar bara bort den akuta värken liksom. 
    Flimmret framför ögonen kommer och går. 

• Svar på tråden Gravid, plötsligt ont i huvudet
  • Fjäril kär

Jag skulle ringa direkt till förlossningen för goda råd. Det låter som att du kan ha högt blodtryck och möjligen havandeskapsförgiftning på gång och då behöver du komma in för koll. 

• Anonym (P)

Tyvärr är det inte helt ovanligt med huvudvärk som tidigt gravid. Det är inte heller helt ovanligt att hormonförändringar utlöser migrän. Hade det varit jag, hade jag sett till att få vård redan idag, för att utesluta annat. Kan inte VC ta emot skulle jag åkt till jour/akut.

• Anonym (J)

Hur långt gången är du? Det kan ju vara havandeskapsförgiftning som nån annan skrev om du är lite längre gången.
    Är det tidigt tror jag att det är helt normalt, jag har haft huvudvärk ganska ofta när jag var tidigt gravid. Kan bero på att du har druckit för lite också. Och det kan såklart vara ofarligt om du är längre gången också men då är det nog bra att kolla upp.

Svar på tråden Gravid, plötsligt ont i huvudet