• Tom Araya

Du som provade något nytt - hur var det?

Det vimlar av trådar där trådstartaren frågar om något inom sex som de själva saknar erfarenhet av, men som blivit aktuellt eller de blivit mer nyfikna på, kanske för att de träffat en ny partner eller vill utveckla sitt sexliv.

Det kan vara nya varianter av oralsex, nya ställningar, leksaker, BDSM-lekar, wet, analsex, sex på flera eller sex med någon av annat kön än man tidigare är van vid exempelvis.

Ni som nyfiket har undrat över andras erfarenheter och sedan vågade prova
    - hur gick det och hur blev det?
    - Är det något ni fortsatt med och utvecklat eller blev det bara en gång?

Berätta gärna här eller i den tråden ni startade för era frågor.

• Svar på tråden Du som provade något nytt - hur var det?
  • Bagar Bengtsson

Jag har inte startat någon tråd om detta men kan ändå berätta om egna erfarenheter.

Med nya partners har det nästan alltid kommit fram nya saker som man både gillar och ogillar. Vissa av dem fortsätter man med i nya förhållanden medan andra kanske inte passar med vem som helst. 

Det svåra kan jag tycka är "balansen". Hur långt in i förhållandet kan man börja med det som kanske ligger utanför det "normala"? Om man levt ihop i +10år och helt plötsligt vill testa något annat som kanske en trekant, analsex eller sexleksaker (om man inte gjort något liknande tidigare) så kanske partnern börjar undra vad som slagit slint. Även med en ny så kanske man inte föreslår en trekant efter första sexet.

Jag har haft tur med lyhörda partners där vi båda haft lust att prova på lite fantasier men även sagt "Nej" och "Stopp" där vi inte varit bekväma med det. Med en bra partner kan man lufta saker som många andra skulle finna vara obehagliga.

• Anonym (Bonzo)

Vi testade analsex för några år sen. Det hade kunnat bli skönt för mig åtminstone, men hon gillade det inte och jag tycker att musen räcker.

Jag skaffade en masturbator, en vibrerande lösf*tta. Hon reagerade hårt negativt, tills jag påminde om hennes olika sexleksaker. Så jag skaffade en ny, och den är nu med i sängen jämt, och är urskön.

Vi började lyssna på erotisk noveller medan vi har förspel. Det har blivit en stående (!) krydda. Däremot vill hon inte läsa högt, att jag läser, att jag fantiserar högt, att fantisera tillsammans med mera.

Jag har velat testa att se på porrfilm tillsammans, det har inte slagit väl ut.

Jag har bundit henne, hon har bundit mig, smiskat henne, satt ögonbindel på varann, stor spegel med mera småkinks. Allt mycket trevligt.

Svar på tråden Du som provade något nytt - hur var det?