Grannar (barn) som stör
Jag bor i en hyreslägenhet som inte är speciellt bra isolerad. Det är extremt lyhört och man hör både från grannarna och trapphuset.
Över mig bor en barnfamilj med två barn i förskoleåldern. Jag respekterar att barn låter och härjar om dagarna, och det är helt okej. Någonting jag inte riktigt klarar av är att dom vaknar SENAST 06.00 varje dag, både vardagar och helger.
Varje morgon springer dom runt som galningar i lägenheten med hälarna (så som barn har en tendens att göra) och skriker i protest mot vad vet jag, detta håller på fram till 07.30 när dom går hemifrån. Jag går upp vid 07.30, och vill gärna kunna sova fram tills larmet ringer, men det är omöjligt. På helgerna börjar det samma tid, men håller på hela dagarna utan stopp.
Jag har lämnat en trevlig lapp till dom om att det vore tacksamt om dom försökte vara tystare iaf fram till 08 på helgerna. Men ingenting förändras.
Vad gör man i såna här situationer? Är det bara gilla läget och leva med öronproppar (som inte hjälper heller) eller kan man gå vidare med detta så att kanske hyresvärden kan lägga sig i? Kan man be dom köpa mattor? VAD GÖR MAN? JAG BLIR GALEN :(
ps. Hade jag haft möjlighet att bosätta mig i ett hus utan grannar så hade jag gjort det, dessa tips undanbedes vänligast!