• tessia

Försöker ni på egen hand med hjälp av IVf i väntan på äggdonation

Alltså gör ni egna IVF försök under tiden ni väntar på äggdonation? Eller finns det inget annat alternativ än äggdonation. Jag är bara lite nyfiken på hur ni gör? Jag själv funderar på att gå privat och försöka på egen hand, det kan ju gå. Jag har ju trots allt haft en/två ägglossningar /år så helt uteslutet borde det väl inte vara.

• Svar på tråden Försöker ni på egen hand med hjälp av IVf i väntan på äggdonation
  • Misty

Vi gjorde två försök till ivf men båda slutade med att för få ägg bildades så vi kom inte ens iväg till äggplock nån av gångerna.

Så ÄD är vårt alternativ. Jag tror också att många som bestämt sig för ÄD har provat ivf och det inte lyckats

Kram Misty

• Linisen

Jag skulle gärna vilja pröva IVF men jag tillåts inte på det sjukhus jag är på.
    Privat har jag heller ingen möjlighet just nu pga av ekonomin.

• nellib

Jag tillåts inte heller göra några försök till ivf på mitt sjukhus pga höga FSH värden. Tanken till att söka oss till privatklinik har slagit oss men avvaktar lite.

• Ciiaa

När vi påbörjade våran utredning om barnlöshet så ställde läkaren oss i kö för ivf. Men allt eftersom månaderna gick och alla försök med olika mediciner för att stimulera fram ägg så tog dom ju tillslut ett blodprov som visade tydligt att jag inte har någon ägglossning. Så dom plockade bort mig från ivf kö men lät mig stå kvar på äd-kön.
    Men det var så lång kö här i sverige så vi kontaktade finland. Och vi fick då en pojke sen bara när han var 1 mån fick vi besked om att det var våran tur till äd här i sverige.
    Ja tänkte vi kanske vi kan göra ett syskon här i sverige till lilleman men fick sen veta att vi inte fick vara kvar i kön eftersom vi lyckats få barn på annat håll.

Hallå vi betalar ju oxå sjukvårdsskatt har inte vi oxå rätt till sjukvård, fast man har fått bekosta på sig sjukvård utomlands??? Märkligt

• soraya

Fast Cilaa - eftersom resurserna är extremt knappa har man ju valt att satsa pengarna för den landstingsfinansierade verksamheten på dem som INTE har barn innan.

Det tycker jag är en ganska vettig tanke, eftersom man måste sålla bland alla på något vis.

Svar på tråden Försöker ni på egen hand med hjälp av IVf i väntan på äggdonation