Upptagna människor som vill klämma in en i deras luckor ...
Jag upplever en sorg just nu och vill i förekommande syfte undanbe mig ev elaka kommentarer ( finns en del sådant här ) utan syfte, däremot vill jag veta er ärliga åsikt.
Jag är medelålders och har sambo men barnlös ( av olika anledningar). Jag upplever att en del i min umgängeskrets inte har tid att umgås längre då de har familj och barn. Jag förstår detta men det som blir kränkande är att de vill erbjuda sina luckor, ex fredag mellan kl 13-14 har person A en timme överför mig.
Jag uppfattar detta som kränkande då det blir en relation som inte är jämlik. Det blir en relation som är på deras villkor, när de kan och hur länge de kan osv.
Att.bli inklämd i en lucka känns inte som vänskap. Häromdagen förlorade jag en " vän" som tyckte jag var otacksam för den timmen han kunde erbjuda på fredagen en timme mellan två klockslag. Tackade nej med motiveringen att han borde ägna den timmen åt sig själv istället.
Så det blev en roman men svårt att hålla sig kortfattad. Dela gärna era åsikter om detta. Är det rätt att klämma in folk i luckor ? Säger inte det att värdet på den personen är lågt om ens något värde alls ?