• Anonym (Rädd)

VUL 6+0, 6 veckors fostersäck men inget foster?

Hej,

Idag var jag på ett tidigt privat ultraljud för att försöka ta in vad som händer just nu. Jag har försökt bli med barn i ca 1 år och plussade väldigt tidigt efter ägglossningen nu i december. Därefter har det vart extremt svårt att ta in att jag är gravid. Jag har tagit säkert 100 graviditetstester. Jag vet inte varför, men det går bara inte in, och för att lugna mina nerver bokade jag därför ett privat vul idag 6+0.

Till min stora fasa kunde barnmorskan bara se en fostersäck som mätte enligt min beräkning efter tempning: 6 veckor. Men i den fanns ingenting. 

Finns det någon här inne som upplevt samma sak? Hon bokade en ny tid för ultraljud om 3 veckor och jag lider av bara tanken att gå och vänta i 3 veckor, full av oro.

Hur var det för Dig?v
    Såg du ett foster på 6+0 med en fostersäck i rätt storlek? 
    Om inte, när i efterhand fick du då se ett foster med tickande hjärta?

LIVRÄDD för att detta är en MA och ångrar att jag gjore detta ultraljudm jag skulle väntat i några veckor extra för att vara på den säkra sidan, men nu är jag här.

Tacksam för om ni vill svara.

• Svar på tråden VUL 6+0, 6 veckors fostersäck men inget foster?
  • Katch91

Såhär såg mitt (icke vaginala) ultraljud ut i v 6+6
    minns att de var ganska exakt enligt min egna uträkning kring när är ägglossade. 

Jag håller Tummarna för dig om tre veckor.

• Anonym (Ja)

Ja, i vecka 6 såg jag ett foster och ett tickande hjärta. Men det kan ju vara som så att du inte är så långt gången ännu 

• Anonym (Rädd)
    Katch91 skrev 2025-01-09 20:47:48 följande:

Såhär såg mitt (icke vaginala) ultraljud ut i v 6+6
    minns att de var ganska exakt enligt min egna uträkning kring när är ägglossade. 

Jag håller Tummarna för dig om tre veckor.

Tack snälla för ditt svar. Sedan ultraljudet igår har jag fått en konstig känsla. Jag analyserar varenda sak. Är det mensvärk jag känner? Fostersäcken såg avlång ut på ultraljudet? Var inte dagens gravtest lite svagare än det jag tog för några dagar sedan? Är inte min hcg-nivå för låg (3220)?

Oron fullkomligt äter upp mig inifrån och jag vet inte hur jag ska kunna vänta 3 veckor när det redan känns såhär efter 1 dag. Just nu känns det nästan som att jag väntar missfall och inte barn. Trots att jag aldrig fått missfall innan.

Tack för din fina bild! Det är 0% vad jag såg. Jag såg en blurrig bakgrund med något svart ovalformat hålrum endast.

Uppdaterar här inne med utgången.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Ja) skrev 2025-01-09 21:23:55 följande:

Ja, i vecka 6 såg jag ett foster och ett tickande hjärta. Men det kan ju vara som så att du inte är så långt gången ännu 

Tack för detta. Jag vet att det kan ja varit för tidigt men det känns orimligt eftersom jag vet när ägglossning ägde rum pga tempning. Tog också ett hcg-test som inte var särskilt högt för v. 6 så är tveksam till hela graviditeten 

Just nu går jag snarare på 2 linjer:
    - Ofostrig graviditet eller x/ma
    - Dålig bm eller dålig utrustning.

Vi får helt enkelt se. Tack för ditt svar.
  • Katch91

Ofostrig graviditet händer ju tyvärr 😔
    hur som helst så håller jag tummarna för er

• Anonym (Ja)

Håller verkligen tummarna! Vet hur jobbig den där väntan är. 

• Anonym (Grvd)

Jag gjorde ultraljud v 6+5, då såg man tydligt en liten böna med tickande hjärta, dock mättes den några dagar yngre än vad jag enligt ÄL borde ha varit (både testat med ÄL-test och bekräftat med temphöjning) men så kan det vara tidigt i graviditeten sa hon, svårt att mäta exakt och det är inte ovanligt att man blivit gravid lite senare.

Känns som att man borde sett något i fostersäcken i v 6+0 men det kan ju vara så att du inte är så långt gången som du tror. Håller tummarna att det syns något om några veckor :)

• Nanathalie
    Katch91 skrev 2025-01-09 21:43:23 följande:

Ofostrig graviditet händer ju tyvärr 😔
    hur som helst så håller jag tummarna för er

Visst är det så och jag går faktiskt in med den inställningen nu. Vill inte ens tro eller hoppas. Men då vore det ju bra om kroppen kunde fatta galoppen och stöta ut det så man slipper abortera.
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Grvd) skrev 2025-01-09 22:04:01 följande:

Jag gjorde ultraljud v 6+5, då såg man tydligt en liten böna med tickande hjärta, dock mättes den några dagar yngre än vad jag enligt ÄL borde ha varit (både testat med ÄL-test och bekräftat med temphöjning) men så kan det vara tidigt i graviditeten sa hon, svårt att mäta exakt och det är inte ovanligt att man blivit gravid lite senare.

Känns som att man borde sett något i fostersäcken i v 6+0 men det kan ju vara så att du inte är så långt gången som du tror. Håller tummarna att det syns något om några veckor :)

Hoppas på det bästa.❤️
Svar på tråden VUL 6+0, 6 veckors fostersäck men inget foster?