• Swedman

Min man blir inte hård

Anonym (Wife) skrev 2024-12-23 10:05:52 följande:
    Men hur ska jag ta upp det med honom?
    Eftersom han alltid haft tidig utlösning och det varit ett känsligt område så är det inte direkt något jag bara pratar om. 
    Jag tror du säga att du känner bekymmer att han får blodtrycksmedicin som har biverkningar och att det måste finnas bättre mediciner. Dålig erektion kan vara en av biverkningarna. Sen finnas kanske andra som inte syns - än. Så diskutera inte ämnet sex. Diskutera biverkningarna. Läkarna kan ju byta vettdu.  Jag äter ju blodtryck och mitt organ fungerar (60+) så det måste finnas nåt annat för honom som inte påverkar. 
  • Swedman
    Anonym (*Pucko) skrev 2024-12-24 02:03:16 följande:

Vad är det med alla idioter som frågar här i medicinska frågor utan bakgrund istället för att googla eller vända sig till vården? 

Som man frågar får man svar! 

Jag tycker personligen att det är jäkla bra och få mer input från andra människor innan man kontaktar vården eller vad det nu än gäller. Jag tycker TS gjorde helt rätt och alla andra också.
  • Swedman
    Asclepius skrev 2024-12-24 07:47:54 följande:

Alla skriver bara "blodtrycksmedicin" hela tiden i tråden, vilket gör att informationen blir helt meningslös. Det finns många olika blodtrycksmediciner med helt olika egenskaper och verkningsmekanism. Om denna tråden ska göra någon som helst nytta måste ni specificera exakt vilken blodtrycksmedicin och exakt vilken dos. 

Beta-blockare är värst med avseende på erektionssvikt.

Det är EXAKT dessa kommentarer som du ger nu som kryddar tråden med lite mer information.  Beta-blockerare. Visste alla det? Så jag slår ett slag igen för att man ska ta upp såna här frågor på forum.
  • Swedman
    Anonym (Man54) skrev 2024-12-28 10:16:31 följande:

Jag äter blodtryckssänkande och fixar inte ett samlag längre. Läkaren vill inte att jag tar något potensmedel då jag har lite trassel med hjärtat så det är bara att gilla läget.
    Lekt med tanken att försöka på en dejting sida och förklara att man är impotent men tror det skulle bli låg svarsfrekvens...

Det kanske blir tvärt om. Du får många som svarar. Vissa kvinnor lider av smärta vid penetrerande sex så de svarar dig. Det är bara att vara ärlig. 
    Det finns inget som säger att sex måste vara penetrerande. 
    Har du provat pump?
Svar på tråden Min man blir inte hård