• Anonym (c)

Kan jag ha blivit drogad?

I lördags var jag på en privat fest hos en kompis och det var väldigt många där som jag inte kände. Jag drack inte mycket utan typ en cider och två klunkar öl eftersom jag hade träning på söndagen men pratade med en kille och minns att han hämtade en öl till mig. Det var en flasköl och en stund efter jag druckit den blev jag stupfull och mådde konstigt på ett sätt jag aldrig gjort förut. Går inte riktigt och beskriva känslan men kände mig drogad fastän jag aldrig testat droger. Iallafall så ser min kompis till att jag kommer hem med uber och på söndagen vaknar jag och minns inte allt så får panik och ringer kompisen som berättar allt. Jag mår dåligt i kroppen och kan inte åka på träringen, tänker att jag håller på bli sjuk. Men nu ikväll slog det mig att jag kanske blev drogad?? 

• Svar på tråden Kan jag ha blivit drogad?
  • Anonym (Swoop)

Ja det låter ju som att du blev drogad. Vad obehagligt! 

• Anonym (c)
    Anonym (Swoop) skrev 2024-12-18 03:23:30 följande:

Ja det låter ju som att du blev drogad. Vad obehagligt! 

Vet du om det är försent att ta reda på det efter såhär många dagar? Jag skulle nog vilja kolla upp det om det går med tex blodprov. 
  • Anonym (J)

Ja kanske. Man ska aldrig ta emot drinkar eller annat från främlingar om du inte sett drinken hela tiden. Ha drinken under uppsikt.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kim)

Sannolikt för sent att ta prov då det mesta gått ur kroppen. Saliv- och urinprov räcker långt. Det visar pis eller neg på en massa substanser. De kan också skickas för verifiering dvs koll av substans och hur mycket. Låter helt klart som att du fick i dig något som gjorde dig packad. Minns du vem som gav dig ölen? Håll dig borta från honom.

• Anonym (c)
    Anonym (Tjorven) skrev 2024-12-18 06:29:52 följande:

Fast vad är meningen med att droga nån när det ändå inte blev ligga av? För sjutton gubbar, droger är ju dyrt. Vem ger bort sånt gratis liksom? Andra får ju jobba för mödan, dvs ringa langarn, åka och köpa, prostituera sig så man får ihop nog med deg. Men andra får det gratis minsann, inga motprestationer alls. Inte ett rött öre. Vad heter krogen du gick på, så kilar jag dit och ser ut som en damsel in distress och hoppas på lite gratistrippar. 

Jag kan ha blivit drogad och du gör dig rolig över det. Vilken hemsk människa du verkar vara.
  • Anonym (c)
    Anonym (Kim) skrev 2024-12-18 07:05:19 följande:

Sannolikt för sent att ta prov då det mesta gått ur kroppen. Saliv- och urinprov räcker långt. Det visar pis eller neg på en massa substanser. De kan också skickas för verifiering dvs koll av substans och hur mycket. Låter helt klart som att du fick i dig något som gjorde dig packad. Minns du vem som gav dig ölen? Håll dig borta från honom.

En kille på festen som jag inte känner, men jag vet nu vem det är genom min kompis. Jag har hans adress, mobilnr mm. Så det skulle synas i saliv eller urinprov nu? 
  • Anonym (c)
    Anonym (J) skrev 2024-12-18 05:43:48 följande:

Ja kanske. Man ska aldrig ta emot drinkar eller annat från främlingar om du inte sett drinken hela tiden. Ha drinken under uppsikt.

Det var en flasköl som han hämtade åt mig och jag trodde det var lugnt på en privat hemmafest. 
  • Ascendere

Ofta kan man bli plötsligt lättpåverkad om man inte ätit, sovit dåligt, tränat hårt eller något annat. Särskilt för tjejer som oftast har mindre kroppar kan alkohol slå väldigt olika från gång till gång.
    Säger inte att du inte blivit drogad men väldigt ofta är det helt enkelt att personen antingen druckit mer än den tror eller att den var mer lättpåverkad än vanligt av någon anledning. 

• Anonym (Swoop)

Duvkan ju alltid ringa 11414 och fråga om råd hur du ska gå vidare med detta.

• Anonym (Swoop)
    Ascendere skrev 2024-12-18 07:50:25 följande:

Ofta kan man bli plötsligt lättpåverkad om man inte ätit, sovit dåligt, tränat hårt eller något annat. Särskilt för tjejer som oftast har mindre kroppar kan alkohol slå väldigt olika från gång till gång.
    Säger inte att du inte blivit drogad men väldigt ofta är det helt enkelt att personen antingen druckit mer än den tror eller att den var mer lättpåverkad än vanligt av någon anledning. 

Nu visste ju ts exakt hur lite hon hade druckit. En cider blandar man inte ihop med fem cider. Och man blir heller inte SÅ påverkad av en cider pga dålig dagsform att man får minnesluckor. Det där att man glömmer hur mycket man druckit händer absolut, men då vid större mängder än EN cider. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Swoop) skrev 2024-12-18 08:16:28 följande:
    Nu visste ju ts exakt hur lite hon hade druckit. En cider blandar man inte ihop med fem cider. Och man blir heller inte SÅ påverkad av en cider pga dålig dagsform att man får minnesluckor. Det där att man glömmer hur mycket man druckit händer absolut, men då vid större mängder än EN cider. 
    Typ en cider och två klunkar öl och en till öl (en stund efter hon druckit den blev hon stupful).
    Så var det en sån stark cider och en stark öl kan det nog vara tillräckligt.
  • Anonym (J)
    Anonym (c) skrev 2024-12-18 07:47:15 följande:
    Det var en flasköl som han hämtade åt mig och jag trodde det var lugnt på en privat hemmafest. 

Privata hemmafest är nog bland det mest luriga. 

Jag hade två så kallade killkompisar till mitt ex, jag hade känt dem i över 10 år. Båda försökte tvinga mig till sex. Man kan inte lita på någon. 

• Anonym (J)

Det var då efter det tagit slut och den ens påstod att jag inte skulle gå hem ensam i mörkret (han bodde närs mig) och den andra ville träffas och prata eftersom jag var ledsen då det tagit slut med exet. 

Det hör inte hit men jag menar bara, lita inte på de där snubbarna. 

• Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2024-12-18 14:09:16 följande:
    Typ en cider och två klunkar öl och en till öl (en stund efter hon druckit den blev hon stupful).
    Så var det en sån stark cider och en stark öl kan det nog vara tillräckligt.
    Skit heller att man blir packad på några klunkar 
  • Anonym (Kim)

Nja. Det är nog inte lönt att ta prov nu. Dessutom behöver man ha orsak till sådant prov. Verifieringen är väldigt dyr. Hade du blivit utsatt för brottsförsök eller britt så har proven varit ett led i utredningen och borde tagits redan dagen efter. Nu har substanserna sannolikt försvunnit. Så det finns inga bevis och du har heller inte anmält det till polisen. 

Svar på tråden Kan jag ha blivit drogad?