• Anonym (s)

Hur ser sexlivet ut för er andra runt 50 år?

Jag älskar min man och attraheras fortfarande av honom men sedan jag kom i klimakteriet har sexlivet varit i princip obefintligt. Min man har fortfarande hög sexlust så det är jag som är bromsklossen och jag förstår inte vad det beror på. Kan det kan bero på klimakteriet?

Jag tar östrogen nu så förhoppningsvis blir jag mer mig själv igen och lusten kanske kommer tillbaka. Men jag för för mig att andra i vår ålder runt 50 år har ett aktivt sexliv men det kanske inte är sant? Ni som är runt 50 år får gärna berätta hur ert sexliv ser ut.

• Svar på tråden Hur ser sexlivet ut för er andra runt 50 år?
  • Tecum

Jag är långt över 50,men när vi var i den åldern hade vi sex minst 2-3 ggr/vecka.

Så det är sant, de flesta i den åldern har ett aktivt sexliv. Minns också att en 50-åring idag är mycket friskare och piggare än för t ex 50 år sedan.

• Anonym (s)
    Tecum skrev 2024-12-01 16:38:44 följande:

Jag är långt över 50,men när vi var i den åldern hade vi sex minst 2-3 ggr/vecka.

Så det är sant, de flesta i den åldern har ett aktivt sexliv. Minns också att en 50-åring idag är mycket friskare och piggare än för t ex 50 år sedan.

Är du kvinna eller man? 
  • Tecum
    Anonym (s) skrev 2024-12-01 17:52:04 följande:
    Är du kvinna eller man? 
    Jag är man.
  • Anonym (Tanja B)

Klimakteriet kan sänka sexlusten. Det är nog ganska vanligt.

Själv är jag i din ålder och har samma sexlust som förr, men jag är inte heller i klimakteriet ännu. 

• Anonym (s)
    Anonym (Tanja B) skrev 2024-12-02 10:06:54 följande:

Klimakteriet kan sänka sexlusten. Det är nog ganska vanligt.

Själv är jag i din ålder och har samma sexlust som förr, men jag är inte heller i klimakteriet ännu. 

Vilken tur du har som inte har kommit i klimakteriet än, jag hann precis fylla 50 när mensen slutade komma. Ja det verkar vanligt och jag hoppas att östrogenet jag tar kommer hjälpa. Man kommer så långt ifrån varandra utan den där närheten och intimiteten. 
Svar på tråden Hur ser sexlivet ut för er andra runt 50 år?