• Anonym (Hjort)

Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation

Vi har varit tillsammans i över 20 år och jag tycker min fru är så tråkig i vårt sexliv och behöver förstå hur ni andra har det.

Hon vill inte prata om sex för det är jobbigt och pinsamt. Hon vill inte heller prova nya saker för det är också jobbigt.

För att vara tydlig så handlar vårt sexliv så smeker vi varandra, oralt och har sedan några olika ställningar för samlag och sedan är det klart,

Jag vill mer men hon har inte det behovet eller intresset.

Någon som har en liknande situation och kan dela med sig?

• Svar på tråden Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Hjort) skrev 2024-11-30 20:20:40 följande:
    Jädrnas vad spännande trend, den snor jag direkt.
    Den är väl främst om saker man gjort eller gör. 
    Typ "ibland när jag säger att jag går på dass så är det för att sitta o få lugn o ro fast jag inte skiter" eller "ibland när du säger att du gör god mat så säger jag det för att göra dig glad"

Men man kan bygga upp det hur man vill. Vill ni använda det till att öppna upp era tankar och funderingar så gör det men se till att lyssna o inte bli sura
  • Anonym (Dubbla kakor)

Vi hade ett helt okej sexliv i ca 20 år, men sen blev han- till skillnad från mig- fet och trött och det glesnade allt mer. Jag kände mig inte sedd eller uppskattad, det var dator dator dator och mysbyxor så fort arbetsdagen var över. Jag satt ensam i soffan sex av sju kvällar.

Jag tröttnade och inledde affär med en annan övergiven själ i en relation där sex kunde gå 1-2 månader mellan gångerna. Han hade flirtat och gett ett skamligt förslag innan så jag visste intresse fanns.

Han uppskattade mig som ingen man förut och vi utökade båda våra erfarenheter. Första året skrev vi som besatta varje dag flera gånger om dagen. Nu har det blivit mer casual och FWB men vi trivs och försöker peppa varandra.

Jag rekommenderar mysiga hotell för att han ska få lite kärlek av sin sambo och han försöker coacha mig i hur jag ska få liv i min karl. Fast med rätt lite framgång på båda hållen. Rätt ofta har ingen av oss fått sex i sin ordinarie relation när vi möts nästa gång. Båda har skäl för att inte lämna i nuläget.

Hade man frågat mig förr i tiden eller bara för tre år sen hade det här varit helt otänkbart. Ändå hände det.

• Anonym (Hjort)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-11-30 20:40:54 följande:

Vi hade ett helt okej sexliv i ca 20 år, men sen blev han- till skillnad från mig- fet och trött och det glesnade allt mer. Jag kände mig inte sedd eller uppskattad, det var dator dator dator och mysbyxor så fort arbetsdagen var över. Jag satt ensam i soffan sex av sju kvällar.

Jag tröttnade och inledde affär med en annan övergiven själ i en relation där sex kunde gå 1-2 månader mellan gångerna. Han hade flirtat och gett ett skamligt förslag innan så jag visste intresse fanns.

Han uppskattade mig som ingen man förut och vi utökade båda våra erfarenheter. Första året skrev vi som besatta varje dag flera gånger om dagen. Nu har det blivit mer casual och FWB men vi trivs och försöker peppa varandra.

Jag rekommenderar mysiga hotell för att han ska få lite kärlek av sin sambo och han försöker coacha mig i hur jag ska få liv i min karl. Fast med rätt lite framgång på båda hållen. Rätt ofta har ingen av oss fått sex i sin ordinarie relation när vi möts nästa gång. Båda har skäl för att inte lämna i nuläget.

Hade man frågat mig förr i tiden eller bara för tre år sen hade det här varit helt otänkbart. Ändå hände det.

Tack, så otroligt stark berättelse.

Jag har aldrig velat vara otrogen förrän nu. Det har gått långt, frågan är om det gått för långt. Det finns också flera skäl till att inte bryta upp i dagsläget.
  • Mrdaylight
    Anonym skrev 2024-11-30 19:56:46 följande:

Min man vill inte ha sex med mig alls.
    Under alla år har jag alltid tagit initiativet. Jag har tagit upp många gånger att jag vill att han gör det också. Jag har sagt att alla former av fysisk närhet går bra. 
    Men det händer aldrig att han åtrår mig, eller vill ha sex med mig.
    Det har knäckt mitt självförtroende. Jag har också lagt ner nu eftersom han inte vill anstränga sig.

Några föreslår att det bästa är att lämna. Men förstår dig. har själv varit i en längre relation tidigare där sexet dog ut med tiden. En längre relation innehåller så mycket mer än sex. Efter många år uppstår beroende, positiva och negativa. Skyldigheter mot tex barn och man vill inte vara den som splittrar familjen. Valet att inte lämna är lättare än att lämna. 

Tyvärr är intresset för sex olika och han kanske inte är så intresserad och har det behovet. Det är kanske inte beror på dig. Förståligt att du får dåligt självförtroende om du inte blir bekräfta. Även tråkigt om du har ett behov och intresse för sex som du inte kan uppfylla. Men om du känner att alla andra delar i förhållandet funkar och rätt känslor finns kanske det är värt att stanna.

För att tillse ditt behov av sex kan du ju utforska på egen hand. Fyll byrån med leksaker, läs noveller och kolla på porrfilm om det passar. Smyg inte utan var öppen med det inför honom så kanske han tillslut gör dig sällskap. 

Men om det knakar i alla delarna i förhållandet så kan det var idé att bryta upp och hitta någon som kan ge dig det du behöver. 

• Anonym (Jag)
    Mrdaylight skrev 2024-11-30 21:30:20 följande:

Några föreslår att det bästa är att lämna. Men förstår dig. har själv varit i en längre relation tidigare där sexet dog ut med tiden. En längre relation innehåller så mycket mer än sex. Efter många år uppstår beroende, positiva och negativa. Skyldigheter mot tex barn och man vill inte vara den som splittrar familjen. Valet att inte lämna är lättare än att lämna. 

Tyvärr är intresset för sex olika och han kanske inte är så intresserad och har det behovet. Det är kanske inte beror på dig. Förståligt att du får dåligt självförtroende om du inte blir bekräfta. Även tråkigt om du har ett behov och intresse för sex som du inte kan uppfylla. Men om du känner att alla andra delar i förhållandet funkar och rätt känslor finns kanske det är värt att stanna.

För att tillse ditt behov av sex kan du ju utforska på egen hand. Fyll byrån med leksaker, läs noveller och kolla på porrfilm om det passar. Smyg inte utan var öppen med det inför honom så kanske han tillslut gör dig sällskap. 

Men om det knakar i alla delarna i förhållandet så kan det var idé att bryta upp och hitta någon som kan ge dig det du behöver. 

Håller med
  • Studentpappa

Det har väl inte varit så intensivt nångång, men att ha tonåringar som går och lägger sig samtidigt som en själv eller ännu senare är ju fan döden på riktigt för att det ska bli mer än ett ligg i mörkret.

Känslan är att det blir ett antal trista år...

Ride it like you stole it
  • Anonym (Hjort)
    Studentpappa skrev 2024-11-30 21:42:35 följande:

Det har väl inte varit så intensivt nångång, men att ha tonåringar som går och lägger sig samtidigt som en själv eller ännu senare är ju fan döden på riktigt för att det ska bli mer än ett ligg i mörkret.

Kan relatera och håller med.

Konstant oro för att de kommer infarande i rummet eller står och lyssnar in nya ljud,

Hur gör ni?
  • Studentpappa
    Anonym (Hjort) skrev 2024-11-30 21:48:24 följande:
    Kan relatera och håller med.

Konstant oro för att de kommer infarande i rummet eller står och lyssnar in nya ljud,

Hur gör ni?
    Det blir väl sent när man är iaf 99% säker på att dom sover. Men som 40+ är man ju trött som fan efter 23. Så det blir ju tyvärr inte särskilt inspirerat.

Jag har alltid föredragit enplanshus men förstod plötsligt vitsen med två våningar och barn resp vuxna på varsin våning när barnen blev större...
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Jag)
    Studentpappa skrev 2024-11-30 21:42:35 följande:

Känner igen detSkrattande
  • Anonym (M)
    Anonym (Hjort) skrev 2024-11-30 20:17:56 följande:
    Bra fråga.

Jag tyckte inte att sex var så intressant och viktigt i början på vår relation. det är jag som utvecklat det intresset. Hon har haft samma inställning hela tiden.

Det vore så spännande att få vara tillsammans med en kvinna som njuter av smisk och hårdare tag.

Har ni alltid haft det eller har det utvecklats under er relation?
    Det är klart att bra sex utvecklas under en relation men vi experimenterade med olika saker tidigt. Jag har alltid velat få smisk av mina killar men inte alla har velat. Och när man provar tar det ett tag att hitta varandra. Det gjorde det med min man också men efter 1 år tillsammans hade vi ett väldigt varierande sexliv, inklusive smisk.
Svar på tråden Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation