Anonym skrev 2024-11-30 19:56:46 följande:
Min man vill inte ha sex med mig alls.
Under alla år har jag alltid tagit initiativet. Jag har tagit upp många gånger att jag vill att han gör det också. Jag har sagt att alla former av fysisk närhet går bra.
Men det händer aldrig att han åtrår mig, eller vill ha sex med mig.
Det har knäckt mitt självförtroende. Jag har också lagt ner nu eftersom han inte vill anstränga sig.
Några föreslår att det bästa är att lämna. Men förstår dig. har själv varit i en längre relation tidigare där sexet dog ut med tiden. En längre relation innehåller så mycket mer än sex. Efter många år uppstår beroende, positiva och negativa. Skyldigheter mot tex barn och man vill inte vara den som splittrar familjen. Valet att inte lämna är lättare än att lämna.
Tyvärr är intresset för sex olika och han kanske inte är så intresserad och har det behovet. Det är kanske inte beror på dig. Förståligt att du får dåligt självförtroende om du inte blir bekräfta. Även tråkigt om du har ett behov och intresse för sex som du inte kan uppfylla. Men om du känner att alla andra delar i förhållandet funkar och rätt känslor finns kanske det är värt att stanna.
För att tillse ditt behov av sex kan du ju utforska på egen hand. Fyll byrån med leksaker, läs noveller och kolla på porrfilm om det passar. Smyg inte utan var öppen med det inför honom så kanske han tillslut gör dig sällskap.
Men om det knakar i alla delarna i förhållandet så kan det var idé att bryta upp och hitta någon som kan ge dig det du behöver.