Inlägg från: Bergegardh |Visa alla inlägg
  • Bergegardh

Fick födelsedagspengar utan att tacka, bråk.

Anonym (TS) skrev 2024-11-29 21:58:37 följande:
    Efter att den ringt och berättat för mina föräldrar att jag är världens sämsta person som inte tackat för något som inte någon sagt att den gett bort. Skulle du verkligen själv gjort detta? 
    Din släkting tog illa upp och valde inte sina ord noga när denne ringde dina föräldrar. Bättre att ringa upp, be om ursäkt och ringa dig nästa gång. Låter konstigt att släktingen ringer dina föräldrar när du ändå är i 30års åldern. Att denna skickar pengar till dig tyder ju ändå på att släktingen vill upprätthålla en relation med dig. Så om du i övrigt gillar din släkting hade jag absolut inte kastat relationen i sjön.
  • Bergegardh
    Anonym (TS) skrev 2024-11-30 15:14:26 följande:
    Allt är alltid på den personens villkor. Först kan den säga att vi ska ses, om den sen inte kan få skjuts slutar hen att svara? har varit likadant från att hen var 45 liksom? 
    Får lite känslan av att du är "trött" på denna släktings beteende och vill "minska" relationen. Söker du våran bekräftelse på att du har rätt i det? Om så är fallet får du nog utveckla hur allt alltid är på personens villkor.
  • Bergegardh
    Anonym (TS) skrev 2024-11-30 17:05:04 följande:
    Ja jag hör av mig och är trevlig. Jag föreslår att vi ska ses, hen vill ses och föreslår att vi ska gå på ett visst museum. Jag bor 1,5 timme från hen och museumet ligger 1 timme från hen. Hen vill då ses om jag åker och hämtar hen, en bilresa på 1,5 timme för att sedan köra hen 1 timme för att efter det köra hen tillbaka 1 timme för att sedan köra hem själv 1,5 timme?

Hen vill inte göra något som är närmare. Jag har inget körkort heller vilket gör att jag behöver involvera flera personer. Jag säger att hen kan åka till mig och att det med tåget tar 40 minuter istället alternativt att jag åker till hen. 
    Ja det är otrevligt att bara sluta svara. Har det hänt flera gånger? 
  • Bergegardh
    Anonym (TS) skrev 2024-11-30 18:05:38 följande:
    Ja det har hänt väldigt många gånger. Och det är för att jag inte kan tillfredsställa hens intressen. Tror att ett fåtal personer skulle gå med på en sån bilrutt under en dag. Det blir 5 timmars bilåkning? istället för 40 minuter med tåg?. 
    Ja personen har dubbel moral så förstår varför du reagerar nu. Så antagligen ringer du och berättar om hela situationen och hur du känner men bara om du vill jobba på relationen. Du kan oxå ringa och bara be om ursäkt(för att förhindra att personen pratar illa om dig) men sedan inte visa intresse att prata eller ses(låta relationen rinna ut ur sanden så att säga). Eller totalt ignorera släktingen.

Just eftersom ni är släkt hade jag nog valt att inte ignorera eftersom ni troligtvis kommer ses på släktträffar och liknande. Men du avgör bäst själv förstås.
Svar på tråden Fick födelsedagspengar utan att tacka, bråk.