Inlägg från: Anonym (medsyster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (medsyster)

Tvingar mig till abort

Grattis till graviditeten!

Vad gäller din sambo, finns det bara en sak att säga till honom och det är "Min kropp - mitt val!". Vill du behålla barnet, så har du all rätt i världen att göra det. Han har förhoppningsvis lärt sig någon gång på högstadiet hur barn blir till, och att heterosex ibland kan resultera i en graviditet. Även om han nu inte bryr sig om den där biten av abortlagen som anger att det är kvinnans beslut att fortsätta eller avbryta en graviditet, oavsett vad barnets far eller andra personer tycker. Att han nu inte vill ta ansvar för sina spermier, och är respektlös mot din kropp, är inga bra tecken. Er relation tog slut den sekund han blev arg över graviditeten som är i högsta grad även hans ansvar, och började hota dig till att göra abort mot din vilja.

Är han hotfull på riktigt, kanske du ska söka dig någon annanstans än ert gemensamma hem. Han har ingen juridisk rättighet att kasta ut dig direkt, oavsett vad ni har för typ av boende, men du bör kanske börja leta efter en egen bostad.

Om du föder barnet, får du ange honom som far, men du behöver inte ge honom vårdnad om barnet. Läs på, finns mycket info på nätet!
    Jag har själv varit ensamstående med barn, och det går som regel bra, även om det är tufft ibland.

Lycka till Hjärta !

• Anonym (medsyster)

Ja du TS, vilka svar du får. Först kommer din sambo och försöker pressa dig till abort, och sen kommer det ett gäng Familjelivs-brudar och håller med honom. 
    Snyggt jobbat, tjejer. Hålla på och uppmana till abort när TS skriver att hon "vill egentligen inte göra en abort."
    TS, det är ditt val! Ett barn är ingen katastrof. Faktiskt. Det är något du kan säga till din sambo, ihop med "Min kropp - mitt val".

Svar på tråden Tvingar mig till abort