Älskar han mig?
Jag rotade inte. Jag skulle hjälpa honom att organisera, vilket han inte hade något mot. Det var då jag hittade en låda med saker från hans fd fru. Ett mobilskal med hennes bild, porslinshjärtan, hans ringar och små nallebjörnar. De stod i ett skåp i hans sovrum liksom tavlor hon målat och ett block med diverse bilder som ett av hans tidigare ex ritat. Såklart så blev jag ledsen och arg. Han sa att han glömt bort dem och att det efter flytten hamnade saker överallt utan ordning.
Jag trodde honom då, men sedan packade han om den lådan, slängde en del saker och lade resten inlindat i silvertejp i ett förråd. Det var efter det som jag hittade blocket med dikter till ett tidigare ex. Han påstår att han skulle riva ut de dikter som inte handlade om henne ur blocket, spara dessa och kasta de om henne, men att han inte hann kolla igenom blocket och istället så la han det tillfälligt i sin strumplåda innan han åkte till jobbet. Han påstår att han blev orolig att jag skulle se det innan han hann gå igenom och därför försökte gömma det. Men det tror jag inte på.
Han påstår nu att han slagit sönder tavlorna, slängt alla saker som var i lådan och eldat upp teckningarna. Han påstår att det enda han sparat är sitt bröllopsfoto, ringarna och cd-skivan med bilder från sitt och exfruns bröllop. Att det ligger i vinden på garaget. Men det har jag svårt att tro på. Han är en person som sparar på saker och har svårt att släppa taget om dem, även om han på senaste åren har börjat slänga mer och mer.