• Raggartjejen

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:50:28 följande:
    Mjölk, smör, bröd och ost är några axplock av vad jag handlade. Men det var FEL mjölk, FEL bröd (jag köpte grovt bröd med frön i, svärdottern ville tydligen ha ljust bröd typ hönökaka). Jag köpte lite mer hälsosam mat helt enkelt, för jag bryr mig. Svärdottern köper mycket skräp i mina ögon och det kan vara nyttigt att testa annat än det hon är van vid.
    Men du bestämmer inte vad dom ska äta!
    Det är du som har kontrollbehov,  inte svärdotter!
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:07:28 följande:
    De har gått och väl råd. Problemet är bara att svärdottern planerar en meny och blir tydligen extremt fast vid den, det är stört omöjligt att avvika från den menyn hon har planerat för då blir hon sur.
    Dom bestämmer vad dom ska äta!
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:21:15 följande:
    Hon är inte inne på familjeliv-sajten. Men om hon nu skulle läsa så kanske hon tänker till.
    Det är du som borde tänka till!
    Man tvingar inte andra att äta vad du tycker är rätt!
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:23:30 följande:
    Ja? men hur man kan bli så insnöad på en planerad meny övergår mitt förstånd. Det är inte ett Giltigt skäl att bete sig illa anser jag.
    Beter du dig bättre genom att köra över dom?
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:29:43 följande:
    Köra över dem? En av två blev tacksam och glad. En blev grinig. Anser inte jag har kört över sonen. Möjligtvis henne, och det var dumt. Men anser fortfarande inte att hon behöver bete sig som en tjurig 5-åring för det.
    Det är du som beter dig som en tjurig 5-åring som inte förstår att det är du som har gjort fel.
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:37:29 följande:
    Ja jag köpte mat jag trodde de skulle uppskatta. Så kunde de ägna sin tid åt annat. Själva handlingen kunde jag hjälpa till med men kan inte bjuda på maten.
    Hoppas att du har lärt dig att fråga först vad de vill ha innan du gör ngt!
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:38:19 följande:
    Min son lagar mat! Men det är hon som bestämmer menyn. Varför utgår du ifrån att han inte lagar mat?
    Är du säker på att det är bara jon som bestämmer menyn?
    De gör det kanske tillsammans!
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?