Jag accepterar inte min partners julplaner med exet. Är jag verkligen den dumma här?
Anonym (Ledsen) skrev 2024-11-26 13:54:07 följande:
Jag är såklart välkommen att åka med min syster och hennes familj men samtidigt undrar jag också hur länge han och exet ska hålla på såhär. Att fira tillsammans är ju inget alternativ eftersom hon inte vill ha mig där. Där har jag inget att säga till om. Inser att allt låter så dystert när jag skriver hur vi har det. Känns inte hållbartMen jag var naiv och trodde att ett gemensamt barn skulle göra att balansen blev bättre men jag hade fel. Exet körde "dåligt-samvete-racet" och min man var totalt med på tåget.
Det hela slutade med att inte bara jag blev utfrusen utan också min son. Det gjorde fruktansvärt ont att se hur min man favoriserade sitt äldsta barn och glömde bort sin son.
Så länge han var liten märkte han ju inte så mycket själv. Men den dagen han frågade varför pappa aldrig ville ta med honom till badhuset som han gjorde varje fredag med syskonet insåg jag att det inte höll längre.
Jag hittade en liten lägenhet för mig och sonen och flyttade så fort som möjligt. Vi har delad vårdnad och den första tiden var sonen hos sin pappa varannan vecka men efter ett par år bad han om att få bo helt hos mig. Han kände sig inte välkommen hos sin pappa.
Det är några år sedan och sonen är idag tonåring och hans pappa har inte frågat efter honom på över ett år. Sonen säger att han inte bryr sig men jag vet att han känner sig sårad.