Inlägg från: Anonym (..........) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..........)

När slutar man reagera på andras positiva graviditetstest?

Jag kan inte säga att jag förstår känslan, jag blir bara glad för deras skull, du får nog rannsaka dig själv varför du känner så här och lära dig att styra om tankarna

• Anonym (..........)
    Anonym (Ts) skrev 2024-11-26 19:36:59 följande:
    Nej, men du kanske inte har gått igenom mitt liv heller där livet tog en 180-graderssvängning i sista minuten och jag gick ifrån att ha accepterat att inte bli mamma efter flera års sorg kring det till att vips få chansen men att känna en enorm stress kring att hinna innan fertiliteten försvinner.

Jag har ju rannsakat det, det är ju det jag beskriver ovan. Men känslorna kommer upp ändå, även om jag kan förstå varifrån de kommer.
    Klart att jag inte har levt ditt liv, men har också gått igenom tunga sorger och förlorat barn. Däremot är jag inte lagt åt det missunsamma hållet och tar inte andras lycka som något negativt för mig.
  • Anonym (..........)
    Anonym (Ts) skrev 2024-11-28 18:53:53 följande:
    Snygg illa dold tjuvsmäll av att försöka hävda att du är bättre.. Du har inte gått igenom det jag har och vice versa. Du är inte jag. Du har säkert andra saker jag inte har samma reaktion på.

Jag har för övrigt inte sagt att jag tar det negativt, bara att jag reagerar. Och om du inte gör det, vad gör du i tråden mer än att försöka trycka ned mig? Ärligt?

Jag försökte inte att trycka ner dig eller säga att jag är bättre. 
    Eftersom du reagerar så starkt så måste jag ha tryckt på en väldigt öm punkt.

• Anonym (..........)
    Aliona skrev 2024-11-29 03:38:40 följande:
    Du kanske inte är missunsam men du är oempatisk och taskig. Att hävda sig själv och sparka på den som öppnar sig och ber om hjälp är inga bra drag. Hoppas att du inte beter dig så i verkliga livet. 
    Inte ett dugg oempatisk och taskig. Men man läser ju in och tolkar som man själv vill.
  • Anonym (..........)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-02 16:33:50 följande:
    Jo, det var precis vad du försökte. Och hur jag reagerar? Jag skrev ett inlägg som svar och gick och gjorde annat. Så viktig är inte diskussionen i min värld.
    Nej, jag försökte inte med det. Jag vet väl själv vad jag försöker? Jag försökte hjälpa dig att komma loss från dina dåliga tankar. Men skit i det och fortsätt vara misunnsam och negativ om du mår bäst i att vara sådan.
  • Anonym (..........)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-02 21:32:23 följande:
    Det är ju din bild av det. På samma vis som du inte tror på mig så tror jag inte på dig - så enkelt är det nog. Internetforum är ju så - alla tror inte på varann.

Din hjälp var ingen hjälp, till skillnad från andra i tråden, till följd av hur du uttrycker dig. 
    Nej alla klarar ju inte av att höra klarspråk.
  • Anonym (..........)

Det är fortfarande din feltolkning av allting. Jag sa det inte alls av elakhet eller för att höja upp mig själv.

Anonym (Ts) skrev 2024-12-04 09:46:32 följande:
    Eller snarare, alla accepterar inte personer som bara går in i trådar för att visa sig förmer och försöka trycka till TS istället för att försöka hjälpa.

Att vara "rak" är ofta bara ett försök till omskrivning att vara medvetet elak för att man vill.

Men nu är vi OT så jag kommer inte diskutera mer med dig. Ha en fin fortsatt tid på detta foru
Svar på tråden När slutar man reagera på andras positiva graviditetstest?