Era åsikter om oss som valt att inte skaffa barn.
Som rubriken, vad är era åsikter om oss som valt bort barn?
Kan inte säga att jag funderar på barnlösa människor.
Själviskt kanske, men jag tänker mest på mig själv och sånt som jag måste göra.
Hur funderar du på oss som har barn?
Ingen åsikt alls. Ditt val är ditt val.
Har varken intresse eller ork för att bry mig om hur andra människor väljer att leva sina liv. Har 2 barn som jag älskar och är nöjd med det.
För mycket tid över om man kan gå och fundera på vad andra tycker om dem.
Din kropp, ditt val. Jag har ingen aning om varför du gjort de val du gjort så varför ska jag döma dig?
Att ni går miste om något fantastiskt. Men givetvis varje människas egna val.
Det är väl svårt att ha någon enhetlig åsikt. Allt beror väl på varför man har valt så. Om det beror på att man har en massa diagnoser, är arbetslös och har ett allmänt havererat liv så är det väl förståeligt i någon mening. Man skulle ha svårt att hantera föräldraskapet även om man skulle anstränga sig.
Om man istället sysslar med att spela golf i Australien och leva ett vräkigt liv fokuserat på konsumtion så ger iallafall jag tummen ner. En av de viktigaste poängerna med barn är att man lär sig att ställa sina egna intressen åt sidan. Det kan man förstås lära sig även på andra sätt. Man kanske lägger all sin tid på att hjälpa fattiga eller att ta hand om herrelösa hundar. Då har man ju hittat ett sorts eget mål som ändå är legitimt.
Jag tänker inte så mycket mer än att livet måste bli lite tråkigare/fattigare. Men jag bryr mig inte om andras val och är själv väldigt tacksam över mina fyra barn
Nu är jag utan barn men snacka om meningslös tråd. Varför vill man höra mer av sånt man redan matas med? Det kan också vara så att de folk tror valt bort barn faktiskt inte kan få barn.