Anonym (LikaVillkor) skrev 2024-11-22 19:21:42 följande:
Gör du det på riktigt eller tycker han bara det?
om hushållssysslor blir en börda för dig gör du som han: struntar i det. var med barnet istället.
tycker du ska protokollföra era gemensamma utgifter och hushållsarbeten. Ert barn går under gemensamma utgifter. tycker inte att den som får mindre pengar ska betala mer än den som får mer pengar. det borde han förstå? om han köper kläder t ex så behöver han inte swisha dig.
men har du ett orealistiskt shoppingbegär och köper nya och onödigt dyra kläder till barnet kan jag fatta att han ledsnar.
när han är hemma så ska han göra lika mycket som dig. Mitt barns pappa vägrade t ex tvätta barnets kläder ?det är inte mina kläder!? nej..det inte mina heller..men våran bebis kan ju inte tvätta själv..
Men ska tilläggas att hennes man betalar hela hyran och elen och stor del av maten samt swishar henne pengar för att hon inte ska ha slut med pengar.
Sen är det inte konstigt att den som är hemma under dagen gör mer hemma eftersom man är hemma lika mycket att den som jobbar och tjänar pengar medans den andra är föräldraledig också betalar mest hemma, men det verkar han göra eftersom han aldrig låter henne vara pank på kontot.
Han tycker att det slösas för mycket, men ts har inte berättat hur mycket pengar som går till vad och det är svårt för oss att ge objektiv feedback.