Inlägg från: Anonym (Dumpa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumpa)

Partner tycker jag är en ekomisk börda

Anonym (S) skrev 2024-11-21 11:35:26 följande:
    Har försökt prata med han innan, utan resultat. 
    Han ska inte vara föräldraledig då han kommer gå minus för mycket om han är det så väljer att jobba istället. Vi bestämde att vi skulle ha delad ekonomi ja, men.det höll han inte. 
    Herregud, dumpa den mannen! Jag har barn via donation och det känns mer värdigt. Då vet jag åtminstone att jag själv och har då rätt till underhållsstöd och bostadsbidrag. 
  • Anonym (Dumpa)
    Anonym skrev 2024-11-22 15:14:44 följande:
    Vilket är fel.
    Skaffar man barn utan en far till barnet så borde inte jag och alla andra som betalar skatt behöva bidra till din unge.
    Bli politiker och engagera dig för en lagändring då. Jag som skattebetalare vill exempelvis inte betala för skilsmässobarn med psykisk ohälsa. Ändå tvingas jag göra det. 
  • Anonym (Dumpa)

Jag är väldigt nöjd med mitt beslut kring hur jag har fått barn. Bättre att göra så som jag gjort än att få barn med något jäkla stolpskott. Min övertygelse är dock att det bästa för barnet är att ha två vettiga föräldrar. Tyvärr kunde inte jag ge det till mitt barn. Men det jag kan ge är fullt tillräckligt. 

Mannen som ts skriver om i tråden verkar dock inte vara intresserad av att ta hand om sitt barn. Jag tänker att sånt ger ett barn större men för livet än att aldrig ens ha haft en pappa. Det finns liksom ingen som väljer bort dig då. 

Svar på tråden Partner tycker jag är en ekomisk börda