AndreaBD skrev 2024-12-08 19:34:17 följande:
Jag bryr mig inte. Du anger ju aldrig heller vilka inlägg du syftar tillbaka på, oftast väldigt långt tillbaka. Men jag tänker inte heller detaljförklara varenda lilla grej som alla andra förstår.
Och jag antar att du inte har sett videon av gränsen till Gaza och "matlagret" som ingen hämtar, inne i Gaza. Det behövs egentligen inte ens att det fördelas. Det är bara att hämta, men uppenbarligen gör ingen det. Och innan du frågar igen var det står, så länkar jag igen:
Det är ditt extremt dåliga minne som gör att du inte kommer ihåg innehållet i inlägg du just citerat.
Obetalbart! Du tror att palestiner kan knalla runt fritt i hela Gaza - take a little stroll till någon av gränsövergångarna och gå fram till den snälle IDF-mannen som säger: Välkommen och varsågod! Här har du mat och vatten till dig och dina fina familj. Enjoy! Hahaha!
www.svt.se/nyheter/utrikes/viktiga-gransovergangar-stangda-nodhjalp-nar-inte-fram-till-gaza
Obetalbart igen! I din film ser vi Mati Shoshani (TBN Israel) "We are the first group av international journalists to get inside..." En israelier från en religiös israelisk nyhetsstation som lajvar som "internationell". Givetvis inte ett uns opartisk. Han är dessutom olaglig bosättare på ockuperade Västbanken. För tre dagar sedan bestämde Israel att beslagta ytterligare mark i området. Israel expanderar in i palestinska områden i en takt som aldrig förr. Roff, roff, roff och planerat sedan länge:
www.bbc.com/news/world-middle-east-68490034
Du har dina fantasier om hur alla palestinier vill lämna Västbanken och flytta till Israel medan verkligheten är att Israel stadigt håller på att flytta in i Palestina. Roff, roff, roff, roff, roff, roff, roff:
www.btselem.org/publications/summaries/200912_maale_adummim
Israel trycker ut palestinierna från området. Inga rättigheter ens till vatten där. Aphartheid.