Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2024-12-08 12:28:35 följande:
    Jag står ALLTID för det jag skriver. Du missförstod det. Och det är kanske inte såå konstigt, eftersom jag inte förklarade det så ingående. Därför kompletterade jag. Men nu svarar du inte alls sakligt. 
    Du kanske ska börjar skriva vad du menar istället för det du skriver?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-08 12:29:41 följande:
    Här kan man faktiskt inte tolka fel, så jag rekommenderar att läsa igen. 
    Vilken av ordsalladen vill du att jag ska läsa igen? 

Människorna i Gaza har inte tillräckligt med mat och du ifrågasätter att man postar klipp som bekräftar detta. Hur är det ställt egentligen?

Klippet du postade visar inte alls att människorna i Gaza har gott om mat. det visade att det inte är helt slut på mat överallt. Och du kan inte se på människor om de har ätit tillräckligt med mat en dag. Det behöver inte alls finnas ström överallt för att ladda en mobiltelefon. Du har ett väldigt konstigt förhållningssätt till fakta och vad som är bevis.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-08 12:43:01 följande:
    Okej, jag trodde det var ett slarvfel, att du tänkte skriva: Israel är inte bra på att samarbeta med FN.

Det stämmer iofs att det kan vara lite rörigt i Israel. Min personliga erfarenhet. Dock.... inte inom militären. 
    Inte det heller. Israel är varken bra på att samarbete med sig själv eller FN.

Ändå var mitt exempel *tada* militären. Alltså leder din "personliga erfarenhet" dig återigen fel.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-08 12:35:52 följande:
    Jag kan inte säga annat än att du verkar sakna nyanser. Allt är bara svart eller vitt? 

Jo, det spelar roll om något är viktigt, eller om det bara var en detalj. Nu vet jag inte vad du menar exakt. 

Var glad då att jag förklarar om det har blivit oklart. Det kan alltid hända när människor kommunicerar. Eftersom du generellt vägrar göra det, blockerar du ju diskussioner. Men jag tänker inte lägga mer tid på barnsligheter.
    Det är DU som saknar nyanser. Det är DU som står för det kategoriska: Det finns gott om mat. Ingen svälter eller går hungrig. DU.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-08 12:44:01 följande:
    Det är endast fråga om längd. Man vill inte skriva för långt. 
    Stringens, så funkar det kort.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-08 12:40:12 följande:
    Nej, det gör jag verkligen inte. Men det här är INTE en liknelse, det här är att jämnställa två förhållnaden, som inte skulle kunna vara mer olika. Det är inte ens att jämnföra äpplen och päron - snarare äpplen och höghus... eller vad som helst...  
    Överföringsförmåga?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-08 19:34:17 följande:
    Jag bryr mig inte. Du anger ju aldrig heller vilka inlägg du syftar tillbaka på, oftast väldigt långt tillbaka. Men jag tänker inte heller detaljförklara varenda lilla grej som alla andra förstår. 

Och jag antar att du inte har sett videon av gränsen till Gaza och "matlagret" som ingen hämtar, inne i Gaza. Det behövs egentligen inte ens att det fördelas. Det är bara att hämta, men uppenbarligen gör ingen det. Och innan du frågar igen var det står, så länkar jag igen:
    Det är ditt extremt dåliga minne som gör att du inte kommer ihåg innehållet i inlägg du just citerat.

Obetalbart! Du tror att palestiner kan knalla runt fritt i hela Gaza - take a little stroll till någon av gränsövergångarna och gå fram till den snälle IDF-mannen som säger: Välkommen och varsågod! Här har du mat och vatten till dig och dina fina familj. Enjoy! Hahaha!

www.svt.se/nyheter/utrikes/viktiga-gransovergangar-stangda-nodhjalp-nar-inte-fram-till-gaza

Obetalbart igen! I  din film ser vi Mati Shoshani (TBN Israel) "We are the first group av international journalists to get inside..." En israelier från en religiös israelisk nyhetsstation som lajvar som "internationell". Givetvis inte ett uns opartisk. Han är dessutom olaglig bosättare på ockuperade Västbanken. För tre dagar sedan bestämde Israel att beslagta ytterligare mark i området. Israel expanderar in i palestinska områden i en takt som aldrig förr. Roff, roff, roff och planerat sedan länge:

www.bbc.com/news/world-middle-east-68490034

Du har dina fantasier om hur alla palestinier vill lämna Västbanken och flytta till Israel medan verkligheten är att Israel stadigt håller på att flytta in i Palestina. Roff, roff, roff, roff, roff, roff, roff:

www.btselem.org/publications/summaries/200912_maale_adummim

Israel trycker ut palestinierna från området. Inga rättigheter ens till vatten där. Aphartheid.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-09 09:28:05 följande:
    Nej, jag syftade på samarbete med FN och hjälporganisationer - vi pratade väl om att få in hjälpsändningar till Gaza. Och där är Cogat ansvariga, och de är en statlig myndighet, inte militär. 
    Fel, som vanligt. Cogat är en enhet inom det israeliska försvarsministeriet.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-09 09:36:04 följande:
    Och Israel har - åter igen - rätt att försvara sig. Varför ska folk hela tiden försöka neka Israel rätten att försvara sig?  Även borta i Israel - de blir FORTFARANDE beskjutna! 

Ljuger bilderna? Det finns ett helt lager med mat, utomhus där alla kan komma åt, inne i Gaza, och det ser du tydligt i filmen - som du säkert inte har tittat på. 
    Israel har rätt att försvara sig men inte genom folkmord. Och civila palestinier slaktas FORTFARANDE! Efter attacker hänger det kroppar och likdelar från sönderbombade huskroppar och människor; män, kvinnor och barn begravs levade i rasmassorna.

Om det är så lätt för någon att hämta maten är det väl precis lika lätt för någon att leverera maten. Vägar går väl i regel åt båda håll eller är det en absyrd situation i Gaza med enbart enkelriktade gator i riktning inifrån Gaza ut mot gränsstationerna? Om allt är så lekande lätt som du påstår är det väl bara för Israel att distrubiera ut maten.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-12-09 18:18:01 följande:
    Folkmordet är bara ett påhitt, alltså finns det inget att att bli upprörd över. 

Och det är inte militärens jobb, när de försvarar sig, att levrera mat istället. Det skulle självklart  kunna leda till att de blir dödade på kuppen. Varför skulle de ta den risken? Dessutom är de upptagna med att ta ut Hamas och leta efter gisslan. 
    Jo, jag har förstått att du inte är upprörd över Israels slakt av den civila palestinska befolkningen i Gaza.

Då kan de bara låta bli att hindra andra. Gisslan har Israel sannolikhet bombat till bitar för länge sen eller så begravdes de levade under rasmassorna tillsammans med en massa palestinska män, kvinnor och barn.
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism