nihka skrev 2024-12-13 00:25:52 följande:
Och exakt hur blir en liten minoritet en stor majoritet utan massiv invandring och expansion på någon annans bekostnad?
Landområdet växer hela tiden. Kallas ockupation och annektering med olagliga bosättningar och olagliga bosättare.
Jag länkade till filmer med redogörelser från palestinier som tycks ut från mark de har levt på i generationer, men din response var två fingrar i öronen och *lalalalalala*
När DÅ???? För 5 sidor sedan eller för 10?
Om du argumenterar så, så måste du ju tycka att samma gäller t.ex. Frankrike och Sovjetunionen i andra världskriget. Även de har alltså expanderat på andras bekostnad? För de blev ju angripna och försvarade sig, vann kriget och tog sig en del land och fördrev flera miljoner människor som hade bott där i generationer.
T.ex. min familj. Men jag säger inte att de gjorde fel. Det var ju Tyskland som attackerade DEM. Precis som det var arabiska länderna som attackerade Israel. Varje gång. Och det har ju varit det vanliga - om man vinner ett krig, som man inte har börjat, så kan man ta en del land som kompensation. Jag vet inte om det håller enligt internationella lagar, men man brukade göra så i alla fall. Och inget annat har Israel gjort.
Och Israel har inte expanderat utöver dessa gånger när de vunnit försvarskrig. Inte mycket i alla fall. Utan, de var ju nöjda med sin halva i början.