-
Ljuger bilderna? Är det inte ett stort lager av mat där, inne i Gaza? Rätt ska vara rätt. Det är inte Israel som hindrar lastbilarna att komma in. Just nu har FN bestämt att inga ska komma in. Och det är värre om det är så att det verkligen börjar bli illa nu, att folk inte har mat.nihka skrev 2024-12-07 20:44:56 följande:"Någon" är Israel "We", "we" och "we".
-
Kan de inte attackera någon annan för omväxling - de araberna som hatar Israel alltså? Så skulle det INTE vara Israel hela tiden. De vill bara vara i fred. Snacka om att förvrida något! Vem VILL vara i centrum som evigt offer? Ingen.nihka skrev 2024-12-07 20:44:56 följande:"Någon" är Israel "We", "we" och "we".
-
Har du inga bättre argument? Har DU sett filmen? Vad säger du om all mat, inne i Gaza? Och om FN som inte ville erkänna att Hamas plundrar transporterna, och som nu stoppar transporter pga det?Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-07 19:40:27 följande:FN bara visar sanningen om Israel och israels krigsbrott. Att israelvänner därför försöker smutskasta FN, precis som du gör, är bara smutskastningspropaganda.
-
Vad då för "system"? Israels lagar i en demokratisk rättsstat? De två miljoner araber som lever i Israel vill inte bo i något arabland, eller Palestina. Folk på Västbanken vill inget hellre än att få flytta till Israel, så de försöker fly över väggen eller att gifta sig med någon därifrån. Men det senare funkar inte längre. De får inte flytta till Israel.Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-07 19:47:06 följande:"En ny rapport från Amnesty International visar hur Israel tvingar in palestinier i ett system av förtryck och dominans som har som syfte att gynna israeliska judar. Det här sker i alla områden som kontrolleras av Israel och det påverkar också palestinska flyktingar. Det är apartheid. Apartheid är ett brott enligt folkrätten.
Som en följd av de lagar och regler som upprätthåller det här systemet har palestinier splittrats geografiskt och politiskt, de har blivit ekonomiskt utarmade och försatts i en konstant osäkerhet och rädsla"
www.amnesty.se/aktuellt/israels-apartheid-mot-palestinier/
Inget annat land blir tvungen att släppa in invandrare som vill döda befolkningen där. Så varför skulle Israel bli tvungen? -
Vem har skrivit något sånt? Var? Du får nog läsa om och läsa rätt.nihka skrev 2024-12-07 19:15:57 följande:Och släpp ditt fåniga resonemang att när det är Israel som gör något är det bevis på att det är rätt.
Och nej, jag har inte dåligt minne, jag tycker bara att din bevisföring är väldigt bristfälligt. -
Dina argument blir allt sämre. Sudan är ett STORT land, Gaza är hela 4 mil lång och 6 kilometer bred. Inte såå svårt att fördela mat där - jämnfört med ett stort land som Sudan.nihka skrev 2024-12-07 19:23:30 följande:Det är rimligt att anta att du hittar på vad som är rimligt helt utifrån vad som passar dig för stunden utifrån din begränsade omvärldsbild.
-
Uppenbarligen har DU inte sett videon. Maten ÄR inne i Gaza.Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-07 19:37:00 följande:Har du sett videon? ISRAEL BLOCKERAR MATEN.
-
Om man vill veta exakt hur antisemitism visar sig - i FN, i svenska medier, i andra länder, hos olika politiska partier, UNWRA, med mycket mera, så behöver man egentligen bara lyssna på Aron Flams sammanställning. Otroligt mycket info, inklusive intervju med ett palestinskt barn. Och otroligt bra research, han har verkligen tagit fram alla artiklar, alla yttranden i medier som är av intresse här.
Jag har inte kollat del 2 ännu:
-
Okej, del 2 finns inte än. Men jag ska sammanfatta några punkter som jag tycker visar tydligt att vi har en farlig, stor våg av antisemitism och att "antisionism" bara är ett begrepp som används för att försöka dölja detta
T.ex. Hatbrott mot judar har ökat i hela världen. Och inte bara "ökat" utan mångdubblats: i Sverige, men också i andra länder så som Storbritannien, Frankrike, Nederländerna, Tyskland, Österrike, USA, Kanada, Australien. Uppenbarligen ett globalt problem. Detta är förstås ren antisemitism: Vad skulle det annars vara? Dessa personer har ju inget som helst ansvar för vad Israel gör. Jag bortser nu ifrån att Israel inte heller gör något så farligt. Men oavsett vad Israel gör, så är hatbrott mot dessa vanliga människor bara antisemitism, inget annat.
Ett sidospår som vi ju ändå också diskuterar: FNs institutionella antisemitism går inte heller att förneka. Deras domstolar HAR INTE jurisdiktion över Israel. Det de har gjort, arresteringsorder mot två israeliska politiker är helt olagligt. Och detta har jag också diskuterat tidigare, men jag tycker det var så bra sammanfattat i videon: Två anledningar:
1. Israel har inte skrivit på, inte gått med (inte USA heller).
2. ICC är bara till för att döma i fall där landet inte är en rättsstat och därmed inte själv utreder brott mot folkrätten. Det gör dock Israel. Israel är en rättsstat och demokrati och även om de just har regering på yttre högerkanten, så lär ju den vara borta efter nästa val, och senast då kommer det att utredas.
Detta var bara domstolarna, men det gäller de flesta av FNs organisationer. Självklart UNWRA, även där sammanfattade Aron Flam belägg som finns, och säkerhetsrådet som domineras av diktaturer. -
Det oroar mig faktiskt att man, här i Sverige, förtiger hur det verkligen ser ut, pga att man ska vara politiskt korrekt, när det dessutom handlar om att ge milliarder kronor i bistånd. Observera: Jag har absolut inget emot att ge bistånd till behövande länder, men jag vill inte att våra skattepengar går till att ledare till terroristorganisationer blir stenrika.
aronflam.com/2024/01/15/hemligstamplad-sida-rapport-om-plo/