Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 12:09:58 följande:
Det som är löjligt är att du som kvinna verkar inte stå för alla kvinnors rättigheter.
Muslimska kvinnor i Sverige utsätts för både verbala och fysiska attacker, ofta på grund av att de bär hijab.
Dessa kvinnor är måltavlor för antimuslimskt hat och diskriminering, vilket skapar en alarmerande situation.
Forskning visar att islamofobi och negativa attityder mot muslimer är mycket utbredda i Sverige, vilket bidrar till diskriminering och hatbrott.
Det finns också kritik mot den västerländska feminismen för dess bristande stöd till muslimska kvinnor som utsätts för dessa attacker.
Det här är exakt samma sak som när judarna atackeras för att de bär davidstjärna.
"Kvinnan har sedan tidigare anmält en misshandel som ska ha ägt rum förra fredagen. Kvinnan, som är gravid, blev då misshandlad på en parkering i Farsta i Södra Stockholm.
Hon har uppgett att det var en okänd man som började dra i hennes slöja samtidigt som han skrek ?såna som du ska inte vara här?. Mannen ska därefter ha dunkat hennes huvud mot en bil så att hon förlorade medvetandet."
Och förstås ingen källa. Varför ens klistra in sånt?
Och nej, inte ens i högstadieskolor finns sånt. Snarare måste vi se till att de inte försöker göra sin standard till allas.
Sällsynta händelser förekommer. Jag har själv blivit utskällt av en muslimsk kvinna för att hon tyckte jag var "onanständigt klätt" - mitt i Stockholms city, under Pride Paraden. Och nej, det var inte för mycket naket, utan bara en tajt catsuit.
Vanligare är det inte heller att någon muslim blir utsätt.