Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Min man allvarligt sjuk

Min man har under flera år haft olika problem med kroppen. Han har bara knaprat olika tabletter och liknande för att lindra symtomen. 

Nu kom domen. Obotlig cancer. Vi har små barn ihop, ett till på väg. Vad gör man? Hur hanterar jag detta? Obotligt betyder ju inte död nu, bara att man idag inte kan lindra. Men hur överlever jag detta? Jag vill inte vara utan honom, jag vill att han ska få uppleva barnbarn med mig. Jag vill inte vara själv på barnens student. Han gör världen så mycket bättre för mina barn. Jag vill inte gråta över detta, han lever ju ändå nu? 

Känns inte som folk förstår. Min väninna frågade om han inte skulle börja dricka ingefärsshots på morgonen att det skulle hjälpa? känns som ett hån. 

• Svar på tråden Min man allvarligt sjuk
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-15 23:01:48 följande:

Ts, du har inte skrivit något i tråden sen du startade den. Vore intressant och veta hur det går och hur du och din man mår nu.  Men förstår att det inte finns ork. 

Han har inte hunnit dö på dom senaste 13 timmarna. Hsr läst svaren, vissa har jag bara börjat gråta av hysteriskt så just nu känner jag mig mest som en våt fläck. Vi har börjat prata om familjegrav däremot men det blev för mycket för mig. 
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 01:37:29 följande:

Kan egentligen bara ge ett tips. Ta reda på om han har en inflammatorisk kropp och vad orsaken är till det. Cancer uppstår nämligen ofta ur inflammation. Cancer lever dessutom på socker och kolhydrater..

Exempel: Att äta massor med gluten trots att man är glutenintolerant kan leda till cancer då tarmarna blir inflammatoriska. 
    Att äta o dricka mycket sötsaker skapar också mycket inflammation i kroppen. Diabetes är ett inflammatoriskt tillstånd. 
    Att vara stressad en längre tid gör också kroppen inflammatorisk.

Skulle uppskatta om du inte kommenterade mer i min tråd då jag uttryckligen sagt att jag inte uppskattar den här typen av kommentarer redan i min trådstart. Din kommentar är både smaklös och elak och det är inget man gör mot någon som redan är i sorg?. 
  • Anonym (Rädd)
    EpicF skrev 2024-11-16 23:36:07 följande:
    De flesta hade inte tagit märkliga kostråd från en totalt okänd skribent på nätet.

Men absolut kan rätt kost delsvis förlänga livet vid obotlig cancer. Men inte bota cancer. Ändring i kosten botar aldrig cancer men kan vara med och förbedra livskvalitén. 
    Skulle uppskatta om ni har er diskussion i en egen tråd. Det är inte lämpligt att diskutera det ni gör vidare i min tråd. Jag har det redan jobbigt. 
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 23:44:02 följande:
    Jag hoppas du tog mitt första inlägg på rätt sätt ts. Oavsett vad alla andra tolkade det som... 
    läs inlägg 26. Jag tänker inte diskutera detta vidare med dig. Det är inte passande och inget jag behöver? jag är gravid och min man ska dö?. Du kan nog visa hänsyn. Om du vill?. 
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-16 23:51:18 följande:
    Varför tolkar ni det som att mina råd handlade om att undvika cancer och att råden därför var "för sena" eller ett hån och gud vet allt..? 

Jag gav exempel. Det finns tusen andra sätt att få kroniska inflammationer på. 

Ja? Och vad vet ni om min situation? Jag kanske är/varit i liknande sits och gav mitt bästa råd utifrån det för att hjälpa. Det är väl jävligt otrevligt att slänga ur sig att man är vidrig bara för det..?
    Jag har bett dig sluta. Jag vill gärna kunna läsa folk som ger stöd. Men inte drunkna i elaka kommentarer. Jag skrev i min trådstart att det är förnedrade att få råd om ingefära. Att då börja skriva om inflammationer och diabetes, socker och kolhydrater. Det är samma typ av råd jag inte vill ha. Jag efterfrågar inte den typen av råd i min trådstart?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Jill) skrev 2024-11-16 23:56:56 följande:

Hej ts. Jag ville bara säga att jag vet vad du går igenom just nu. Kram ❤️

Tack, tycker bara det är så tufft. Han har lugncancer. Har aldrig rökt en cigarrett, kör triathlon, är vältränad, ung och stämmer liksom inte in på bilden av en person med lungcancer. Han har inte heller ett arbete med gifter. Vi bor inte nära en tungt trafikerad väg, har aldrig gjort detta. Ibland händer saker bara. Jag vet bara inte hur jag ska orka med detta och ett till barn. Ett barn som aldrig kanske får träffa sin pappa eller åtminstone aldrig får vara med på studenten. 
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (M) skrev 2024-11-17 00:07:39 följande:

Vilken fruktansvärd situation. Det finns nog inget någon kan säga som lättar hjärtat just nu. Jag har en god vän vars man dog förra året efter en tids missförstånd hos vården. Hon var inte gravid men två barn. Hon har sagt att efter ett tag kunde hon njuta ändå av deras tid tillsammans och leva intensivt i nuet. Efter han hade gått bort började hon efter ett halvår att kunna försöka hitta ljuset igen. Hon och barnen har bearbetat det på väldigt olika sätt och så får ju vara, men det har varit jobbigt. Jag tror den tröst jag försöker ge någonstans är att de ändå har både kunnat hitta ljus och även leva vidare. kram och all styrka till dig trots att du är en fullständig främling för mig.

Tack, jag antar att det inte finns någon annan väg framåt. Inget blir bättre för barnen att jag bara med täcket över huvudet. Dom kommer behöva mig. 
  • Anonym (Rädd)
    Anonym skrev 2024-11-18 20:25:07 följande:
    Om gedigen seriös forskning är grunden så kallas det inte alternativa behandlingar.
    Alternativ behandling har inte gedigen seriös forskning som grund. Därav benämningen.

Ts man kommer erbjudas den bästa behandlingen via vanlig sjukvård, den baseras på gedigen seriös forskning.
    Vissa behandlingar har däremot inte kommit till Sverige ännu även om det är seriös forskning. 
Svar på tråden Min man allvarligt sjuk