Vet att jag förmodligen bör göra slut, men hur?
Hej
Jag går igenom någonting oerhört jobbigt i min nuvarande relation och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag har varit tillsammans med min tjej i snart 1,5 år (känt henne totalt 2 år).
Jag älskar henne verkligen men det finns vissa saker jag verkligen undrar om jag kommer kunna leva med.
Hon har en väldigt dominant personlighet, ska styra och ställa och jag kan ibland känna att jag inte får utrymme att ta mansrollen så som jag uppfattar den (kalla mig vad ni vill). Hon kan ibland vara väldigt hysterisk och ibland får man gå på äggskal runt henne.
Men såklart är hon också en fin människa som är omtänksam och generös och som alltid ställer upp. Det kan man inte ta ifrån henne.
Vi har bildat något sorts band emellan oss som jag verkligen aldrig haft med någon annan tjej. Hon är fantastisk och på pappret är hon väldigt bra.
Inga barn, rätt ålder, bra ekonomi och snygg (visst finns det bitar man stör sig på men så är det ju alltid).
Dock så har hon en historia av många förhållanden och hon käkar antidepressiva till och från.
Hon har dessutom könsherpes (jag är inte smittad) och det är också en faktor som jag bör ta hänsyn till.
Vårt sex är värdelöst pga detta och pga henne olust till sex.
Dock har hon byggt upp en framtidsdröm med mig och pratar om barn och hur bra vår framtid kommer vara och jag börjar känna mig mer kvävd.
Jag kan inte se henne gråta och jag är verkligen rädd att såra henne men det finns saker jag inte vet hur jag ska tackla..