• Mrerik

Vet att jag förmodligen bör göra slut, men hur?

Hej

Jag går igenom någonting oerhört jobbigt i min nuvarande relation och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jag har varit tillsammans med min tjej i snart 1,5 år (känt henne totalt 2 år).

Jag älskar henne verkligen men det finns vissa saker jag verkligen undrar om jag kommer kunna leva med. 

Hon har en väldigt dominant personlighet, ska styra och ställa och jag kan ibland känna att jag inte får utrymme att ta mansrollen så som jag uppfattar den (kalla mig vad ni vill). Hon kan ibland vara väldigt hysterisk och ibland får man gå på äggskal runt henne.

Men såklart är hon också en fin människa som är omtänksam och generös och som alltid ställer upp. Det kan man inte ta ifrån henne.

Vi har bildat något sorts band emellan oss som jag verkligen aldrig haft med någon annan tjej. Hon är fantastisk och på pappret är hon väldigt bra.
    Inga barn, rätt ålder, bra ekonomi och snygg (visst finns det bitar man stör sig på men så är det ju alltid).

Dock så har hon en historia av många förhållanden och hon käkar antidepressiva till och från.

Hon har dessutom könsherpes (jag är inte smittad) och det är också en faktor som jag bör ta hänsyn till.

Vårt sex är värdelöst pga detta och pga henne olust till sex.

Dock har hon byggt upp en framtidsdröm med mig och pratar om barn och hur bra vår framtid kommer vara och jag börjar känna mig mer kvävd.

Jag kan inte se henne gråta och jag är verkligen rädd att såra henne men det finns saker jag inte vet hur jag ska tackla..

• Svar på tråden Vet att jag förmodligen bör göra slut, men hur?
  • Anonym (Linnea)

Finns inga bra sätt att avsluta på, att dra av plåstret snabbt är nog det bästa ändå.

Av det du skriver så känns mycket i er relation mer negativt än positivt.

Det där med att hon styr och ställer och att du behöver ta så mycket hänsyn känns ju jättejobbigt.

Sedan dåligt sex på det pga olust och herpes.
    Låter väldigt ansträngt och jag skulle inte orka att vara kvar i ett sådant förhållande.

• Anonym (Tjej)

Säg hur du känner till henne och de kommer förmodligen leda till att ni gör slut. Är du osäker i förhållandet är de bättre att du avslutar och som en tjej som läser de du skrivit hade jag inte velat me en kille som du beskrev din tjej

De är dessutom taskigt för henne att du går runt och är osäker och hon vill ha en framtid och tror att allt är bra. Jag vet att de inte är lätt och de sista man vill är att se sin partner må dåligt men tyvärr så är de så. Låt henne bara inte spela offer och stå för de du känner

• Anonym (Sayso)

En kvinna har en begränsad tid i livet hon kan bli med barn, om hon ens kan det, så vill du inte ha barn med henne så gör slut nu.
    De flesta andra problem du känner bör kunna redas ut o båda drar sitt strå till stacken. Hon backar lite i det dominanta o du tar mer den maskulina rollen.

Ser du inte henne som mamma till dina barn eller ens vill ha barn är det en vattendelare

Sen som herpes smittad kan jag säga att känna att ens partner är rädd för att bli smittad med herpes boostar inte dirrekt sexlusten ...
    tror inte du känner relationen är värt bli smittad när du beskriver detta. Hade det varit the one hade du nog bara kört.

• Anonym (Adam)
    Anonym (Sayso) skrev 2024-11-15 07:30:14 följande:

En kvinna har en begränsad tid i livet hon kan bli med barn, om hon ens kan det, så vill du inte ha barn med henne så gör slut nu.
    De flesta andra problem du känner bör kunna redas ut o båda drar sitt strå till stacken. Hon backar lite i det dominanta o du tar mer den maskulina rollen.

Ser du inte henne som mamma till dina barn eller ens vill ha barn är det en vattendelare

Sen som herpes smittad kan jag säga att känna att ens partner är rädd för att bli smittad med herpes boostar inte dirrekt sexlusten ...
    tror inte du känner relationen är värt bli smittad när du beskriver detta. Hade det varit the one hade du nog bara kört.

"The one" finns inte. Vuxna relationer har problem som man jobbar på. Kan inte TS kommunicera vad han är missnöjd med utan att hans tjej får en chans att ändra något är han inte mogen för en relation 
  • Dexter dot com

Har hon tagit tag i sin olust, sin hysteri och sin dominanta sida och på vilket sätt isf och har det blivit bättre? 

Svar på tråden Vet att jag förmodligen bör göra slut, men hur?