• Anonym (Sms)

Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?

Jag har en späckad vardag. På kvällarna sms:ar jag min tjej nästan varje dag (dagarna vi inte ses) och skriver oftast rätt långt. Jag gillar att skriva när jag satt mig lite tillrätta vilket ofta blir efrer ca kl 20. 

Hon har påpekat aty gon tycker vi skriver för lite och att hon känner sig ignorerad om jag inte svarar på några timmar (hon skriver aldrig saker som behöver svar på en gång utan mer"hur är din dag"). En gång somnade jag efter jobbet och skrev till henne på morgonen och då var hon ledsen att jag inte avarade på hennes god natt-sms.

Vem av oss är orimlig här?  Är min tjej needy eller är jag dålig på att höra av mig?

• Svar på tråden Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?
  • Anonym (F)

Nej, ni skriver alldeles lagom ofta. Förklara för henne (igen) att du har fullt upp på jobbet så sms-kontakt får vänta till kvällen när du har tid.

Ursäkta, men detta skulle för mig vara en röd flagga om jag var kille. Hon är sjukt krävande och oförstående.

• Anonym (Em)

Det finns inget rätt eller fel utan handlar om att få sina behov tillfredsställda i en relation. Det låter inte som att du har tid att ge din partner det hon behöver. Jag hade inte heller nöjt mig med det där.

• Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 11:43:20 följande:

Det finns inget rätt eller fel utan handlar om att få sina behov tillfredsställda i en relation. Det låter inte som att du har tid att ge din partner det hon behöver. Jag hade inte heller nöjt mig med det där.

Seriöst..? Killen skriver varje dag de inte ses, långa meddelanden dessutom, och det räcker inte?? Medan han förväntas svara på skittråkiga sms om hur dagen går, fast han är upptagen på jobbet.

Märks att det finns olika typer av kvinnor... Jag kan lätt gå utan kontakt i flera dagar utan problem.
  • Internetpirat
    Anonym (F) skrev 2024-11-11 11:47:09 följande:
    Seriöst..? Killen skriver varje dag de inte ses, långa meddelanden dessutom, och det räcker inte?? Medan han förväntas svara på skittråkiga sms om hur dagen går, fast han är upptagen på jobbet.

Märks att det finns olika typer av kvinnor... Jag kan lätt gå utan kontakt i flera dagar utan problem.
    Är du verkligen kär i personen om du kan gå flera dagar utan kontakt?
  • Anonym (Em)
    Anonym (F) skrev 2024-11-11 11:47:09 följande:

Är ju det jag skriver, att olika kvinnor har olika behov. Inget konstigt med det utan man får hitta sin match. Jag vill ha svar och kontakt när jag är nyförälskad. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:01:12 följande:
    Är ju det jag skriver, att olika kvinnor har olika behov. Inget konstigt med det utan man får hitta sin match. Jag vill ha svar och kontakt när jag är nyförälskad. 
    Jo, men det är skillnad på att ha behov och att vara krävande. Oavsett ens egna behov så känns det snudd på omoget att reagera som ts tjej. Man kan inte få allt man vill, och man bör också tänka på om ens förväntningar är rimliga.
  • Anonym (F)
    Internetpirat skrev 2024-11-11 11:56:02 följande:
    Är du verkligen kär i personen om du kan gå flera dagar utan kontakt?
    Självklart. Även om jag älskar en person djupt så anser jag att man kan ha olika förutsättningar i livet, att man inte behöver kväva varandra på det sättet som beskrivs och att relationen mår bra ändå. Man måste respektera även den andras behov och hitta en mellannivå. Och om man dessutom bor ihop så behöver man knappt höra av sig alls, man ses ju dagligen ändå.
  • Internetpirat
    Anonym (Em) skrev 2024-11-11 12:01:12 följande:
    TS svarar ju, bara inte omedelbart. Han skriver ju dagligen
  • Anonym (Bella)

Ni ska inte prata istället på kvällarna? Då kanske hon får den närhet hon behöver. 

• Anonym (Em)
    Anonym (F) skrev 2024-11-11 12:21:41 följande:
    Jo, men det är skillnad på att ha behov och att vara krävande. Oavsett ens egna behov så känns det snudd på omoget att reagera som ts tjej. Man kan inte få allt man vill, och man bör också tänka på om ens förväntningar är rimliga.
    Jag tycker inte att det är att vara krävande utan helt normalt. Man ska inte skämmas över att ha behov eller känslor
Svar på tråden Tycker ni jag är dålig på att höra av mig?