-
Tack snälla för svar❤️ ja jag tror man ska ha tre höjningar innan coverline visas. Hoppas tempen ökar lite till och håller sig där nu🙏Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:23:35 följande:Åh vad kul! Ja det är en jättefin stegring i tempen - jag hade absolut utgått från att ÄL var igår (Med tanke på lh peak och smärtor också). Men NC (som jag använder) bekräftar ÄL först när man haft 3 höjda temps så förhoppningsvis kommer den ligga där uppe, så blir den bekräftad. Eventuellt höjas lite lite till (tror man brukar säga att diffen mellan follikulär och luteal ligger runt 0,4-0,6). 😄❤️
-
Åh vad jag hoppas att allt är i sin ordning för er❤️ jag har också haft flera missfall detta året och jag får alltid samma från gyn att de kollar inget innan v.6 det är ju bara några dagar dit, åk upp så du får ett vul och konstaterat hur det är, då kan de lika gärna ta blodprov också.Siripiri skrev 2024-11-26 19:35:08 följande:
Okej här kommer en liten oväntad uppdatering kanske..
Det drog inte igång någon riktigt missfallsblödning igår, bara rosa/rödrosa flytningar. Pratade med en barnmorska från gynakuten imorse och hon sade bara jag skulle avvakta 🙄
Enligt barnmorskan är jag på 5+4, enligt Preglife 5+6.
Symptom är ömmande bröst (ökande sen i söndags), lite halsbränna ibland och molande tjejmage till å från i olika grad och temp imorse på 36,62. 0,1 högre än igår.
Såhär ser mina test ut: ingen stegring.. och rätt svaga ändå
Ska nog betala för HCG blodprov för känns inte som man kan lite på ett urin helt efter att ha googlat lite.. ett digitalt CB sade 2-3v igår och det är 25 dagar sedan ÄL 🙄 Orkar inte gå runt och vänta i ovisshet på ett eventuell missfall..
Lider med dig men hoppas så innerligt att bebis är kvar❤️🙏 -
Känner igen mig i så mycket som du skriver. Är också väldigt tacksam för dessa forum och att det finns nån som står ut med alla ens tankar som detta innebär😅TrueResolution skrev 2024-11-26 14:39:03 följande:
Hoppar in här från tidigare trådar!
försöker med syskon till vår tjej som blir två till sommaren.
Sambon och jag har alltid velat ha "2 under 2" och täta barn så efter att ha försökt större delen av 2024 sedan mensen kom tillbaka börjar uppgivenheten och sorgen smyga sig på. Tyvärr. Vad lätt det är att inte låta sig påverkas av alla känslor.. 😅
Är väldigt ödmjuk till processen då vårt första barn tog mååånga försök med. Ändå tog November-nederlaget mig väldigt hårt. Allt flöt på så bra by the book och hade verkligen hoppats på att få plussa innan jul & årets slut men icke.. 😭
aja, tacksam för trådarna här som lyser ipp & skänker pepp och tankar när det känns motigt. Min BIM är i slutet av December på självaste nyårsafton så lång väntan nu 😅🥂🍾
Hoppas på att få se många plus av er på vägen ❤️
Vi har försökt i ett halv år nu och hunnit med två mf 💔 jag har tre barn sen innan och aldrig haft mf innan och har tidigare blivit gravid väldigt lätt men nu är jag 36 år och det är många år sedan sist. Hoppas att vi får ett nytt plus som vill stanna kvar i början av december. Har bim 9 dec
Jag hoppas ni får fira nyår med ett plus och ett nytt kapitel på riktigt ❤️❄️ -
Håller tummarna ❤️❤️Siripiri skrev 2024-11-26 20:43:51 följande:Mm har bokat HCG-test nu plus några andra tester imorgon, håll en tumme♥️
Ja det suger verkligen.. ♥️ hoppas verkligen du får en plus som stannar denna gången! 🎄🎁
Tack jag hoppas vi båda får positiva besked snart -
Hej
Förväntade mig en fortsatt höjning idag men istället sjönk tempen till cl? Är det vanligt för att sen öka igen?
-
Okej, skönt. Första gången jag tempar så blev lite orolig. Jag tyckte väl att äl blev bekräftad med gårdagens temp? Vad tror du?Nanathalie skrev 2024-11-27 07:18:58 följande:Tempen kan variera om ägglossling är bekräftad, inget att oroa sig över. Den går säkerligen upp imorgon.
-
Då ska jag vara lugn 😍🙏Siripiri skrev 2024-11-27 07:58:00 följande:Min temp brukar åka gå ner rätt mycket fyra dagar dagar efter den låga ägglossningtempen! Så det är normalt skulle jag säg ☺️
-
Min gjorde också så, men ändrades allt eftersom jag la in olika värden tex temp, sekret, äl tester osv. Tills den hittade rätt och stämde väldigt bramo4s skrev 2024-11-27 17:01:05 följande:
Någon som vet varför min ägglossning/fertila fönster har flyttats fram i Premom? Jag har haft 3/12 men nu har den plötsligt flyttat sig... Blir lite nojig av formuleringen av att de kan vara försenat ????
-
Det där ser onekligen positivt ut❤️NassaNisse skrev 2024-11-27 20:02:37 följande:
Skriver här oxå och hoppa få svar 🙏
mitt grav test från i morse
Va tvungen att ta ett till nu på kvällen men då va det negativt det visade ingenting, kanske dumt att testa på kvällen innan bim. Om jag räknat rätt så är jag bim-3
vad tror ni? Tacksam för svar! 🥰🙏 Kan jag fortsätta vara glad ? Tvivlet börjar smyga sig på
Ta ett nytt imorgon på morgonen. Jag vågar nog säga grattis ❤️❤️❤️🥰 -
Ja så kan det nog vara. vänta och se hur den förändras den rättar nog till sig 😊mo4s skrev 2024-11-27 20:26:36 följande:Ahaa, tack! Jag provade att ta bort registreringar men spelade ingen roll. Är nog temperaturen som påverkar för den har jag inte justerat! 🤷🏼?♀️
-
Massa grattis ❤️❤️RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-27 20:10:08 följande:
Hej!
Jag ska ha mens på lördag 30/11. Ska ta graviditetstest på måndag.. men kunde givetvis inte hålla mig...
Har insiminierats (samkönad relation). Tog ägglossningsspruta Ovitrelle vid midnatt 13 nov (onsdag 13/11 kl 23.59). Insiminerades fre 15 november.
Igår och idag har jag testat svagt positivt. Får vänta tills BIM... men är smått hoppfull...
-
❤️❤️❤️
Siripiri skrev 2024-11-28 11:22:05 följande:Här går de utför.. som väntat tyvärr 🙃 MEN, det har gått 3 dagar längre än graviditeten i september🙏🏼 hela 42 dagar, aka gått in i veckan 7 precis.
Så fort missfallet kommer blir det p-piller fram till missfallsutredningen, ska bli skönt att inte ha mens och mensvärk.
-
Mäter oralt, ligger på nattduksbordet och tar den när kl ringer och sen somnar om, om jag kan😅mothertotwo skrev 2024-11-28 14:19:48 följande:
Nu kom tempen hem som jag beställlt och mensen har försvunnit helt idag. Får nu testa detta några månader.
Vad är bäst, att mäta vaginalt, oralt eller rektalt?
-
mo4s skrev 2024-11-29 15:51:49 följande:
Tredje dagen med blinkande gubbe, beräknad ägglossning 2-3/12.
Idag fick jag en liten liten höjning på teststickan. Kan inte ni som använder appen Premom lägga in era kurvor/tester antingen tidigare cyklar eller om ni har haft ägglossning 🙏🏼
Jag får aldrig så bra utslag på rfsu tester men körde cb lila samtidigt och fick fast gubbe samma dag som stickan
-
Jag är på ÄL +4 idag. Borde inte känna något alls så tänker att det jag känner är inbillning 😅MG98 skrev 2024-11-29 15:03:01 följande:
Vilka har passerat äl och hur har eran kropp varit? Vad är er känsla?
Är idag på äl + 6 och kroppen har verkligen snackat ett annat språk mot vad jag är van vid. Självklart söker man symtom och tecken så är ändå väl inställd på att det i många fall kan vara ren inbillning 😅 Men tempen som är svår att påverka eller inbilla sig är stadig och hög vilket känns hoppfullt.
Har tidigare nämnt min lite konstiga tapp denna månaden, idag är den dock fortfarande bakåtvänd men inte lika mycket uppåt utan mer normalt bakåt tycker jag, mjukare, börjar påminna om läppar och fortfarande relativt hög! Är ju så små skillnader men denna gången tror jag inte jag inbillar mig.
Flytningar:
Har fått sedan igår kraftigt ökad mängd flygningar, riktigt tjock och vit, lite lite gulaktig men lukter inget konstigt. Är till och med lite jelly och stretchig igen men mycket tjockare än vid äl.
Hur har era flytningar förändrats och har ni tidigare erfarenheter av det vid graviditet?
Åh nu vill man bara spola fram tiden!
Men jag har idag särskilt mot eftermiddagen känt mig lätt illamående. Jätte känslig mot lukten av dotterns chips🤣
Har även idag fått lite ökat flytningar men inget överdrivet.
Sedan har jag molande värk i tjejmagen, det har jag dock efter varje ägglossning.
Tempen går uppåt. -
Vet inte om det spelar någon roll men kanske lite? 💁?♀️mo4s skrev 2024-11-29 20:48:26 följande:Såg nu att mina teststickor är scannade som easy home och inte "andra" ???? Tror du det spelar roll? Jag testade att lägga in ett test som "andra", diffade väldigt lite.
Lite ironiskt att de säger att de inte kan förutsäga en peak med andra tester, men du har ju fått en tydlig markering! 🤩
Jag tyckte det funkade bra. Sen är jag inget fan av de jag hade kommer inte köpa de igen men funkade bra med appen tyckte jag -
Då gjorde det föga 😅mo4s skrev 2024-11-29 22:12:56 följande:Jag la in dem igen i andra fliken också för säkerhets skull, men blev samma värde typ!
-
Kan något påverkat temphöjningen, rört dig mycket i sömnen? Alkohol? Förkylning eller liknande? Fortsätt tempa om den åker ner så var det kanske något som påverka tempen idag bara🙏mo4s skrev 2024-11-30 12:29:54 följande:
Jag börjar tycka att appen gör mig oroligare än ger kontroll 🤦?♀️
Imorse hade jag en otrolig temperaturökning, mitt LH- gick upp till 0,16 igår och idag (lite tidigare på dagen) 0,23 alltså fortfarande lågt. Enligt appen var min ägglossning igår.
Kommer den att ändras om min temperatur håller i sig samt stiger till en ny topp eller om jag får en LH-peak imorgon/måndag eller tisdag?
Oavsett appen, vad tror ni? Jag har fått ökade och mer liknande ägglossningsflytningar senaste ~ 3 dagarna men inte så mycket som jag brukar ha. Vi hade sex i torsdags, men inte igår.
Beräknad ägglossning 2/12 eller 3/12.
Help ????
-
Dpo 5 idag. Har börjar få ganska mycket ilningar och hugg ner mot fiffi igår och idag, igår kväll fick jag ilningar i brösten och lite illamående. Idag är jag dunder trött. Känns dock ologiskt att känna nåt redan. Är det nån mer som känner samma eller som har gjort det tidigare och vart gravid? ❤️
När jag va gravid med min sista så fick jag reda på att jag va gravid på gyn då jag sökte för kraftiga hugg i magen. Men då var de ordentligt onda 😅 -
Grattis❤️❤️RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-30 11:03:52 följande:
Beräknad mens idag, 30/11.....
Tog test imorse, fortsatt positivt. Tyckte det var lite svagare imorse, och starkare nu (lite skillnad i ljus iofs på bilderna, men ändå) ? Har varit så flera dagar.. svagare på morgonen, starkare på dagen/kvällen.
Håller tummarna för att det inte är tidigt MF...utan att jag faktiskt blivit gravid på första försöket - och med insemination... . Försiktigt optimistisk..