Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 17:36:12 följande:
Jag har inte ändrat någonting sedan jag startade tråden, det handlar bara om bristande läsförståelse.
Men om du inte är man så vet du inte hur en man bemöts av kvinnor på dejtingmarknaden. Att du känner en mängd kvinnor bättre på sjuttielva andra sätt är inte relevant för vad tråden handlar om.
Poängen med tråden (och nu upprepar jag mig, om än i andra ord) är att det till 99% är män som initierar dejt, åtminstone den första, inte kvinnor. Som man förväntas man att betala för båda på en dejt mannen initierar, så har man inte råd så kan det inte bli någon dejt och kvinnan kan då inte lära känna dessa män och se vad de har för personlighet.
En annan grej som kvinnor kör med på öppna forum som exempelvis Facebook (där det finns grupper för de som är singlar och söker en partner) är att de aldrig initierar kontakt, för de vill inte att det ska synas att de har eller haft eller vill ha kontakt med flera män (även om det bara är en i taget). Det är således alltid männen som måste initiera kontakt och när man väl gjort det så faller man i värde för varje sådant initiativ man tar, eftersom alla andra ser det och då verkar man desperat i kvinnornas ögon (de uttrycker detta själva).
Här har utvecklingen mot jämställdhet haltat lite. Kvinnor förstår inte att de har och hårt håller i vissa könsbaserade fördelar.
Det är nog snarare bristen på intelligens hos dig som ställer till det för vår diskussion. Du skriver i trådstarten att kvinnor bara vill gå på dejt om man som man är snygg eller har mycket pengar men sedan skriver du att tråden inte handlar om det. Din förklaring nu i ditt senaste inlägg om vad tråden handlar om har du ju inte skrivit något om överhuvudtaget i trådstarten och handlar om något helt annat, så hur kan du förvänta dig att man ska förstå då? Vi är väl inte tankeläsare heller.
Men för att svara på ditt senaste inlägg:
Eftersom jag är kvinna så vet jag hur jag själv och andra kvinnor jag känner tänker när de går på dejt med män. Ingen har någonsin sagt att det är viktigt med en man med pengar. Utseendet däremot har en del åsikter och krav på liksom andra anser att personligheten är viktigare.
Varför kvinnor inte tar första steget och bjuder ut på dejt beror nog mycket på gamla normer, att det är männen som ska göra det. Men om jag ser till mig själv så beror det även på att jag är rädd att få ett nej och att mannen ska tycka att jag är för på.
Men jag har inga problem med att betala på en dejt. Om jag inte känner att det finns tillräckligt för att gå vidare med dejt jr 2 så betalar jag helst för min egen mat och om jag känner fortsatt intresse skulle jag kunna stå för hela notan