Inlägg från: Anonym (Daniella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daniella)

Mäns värde på "köttmarknaden"

Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 13:51:30 följande:
    ...och för detta krävs ekonomiska resurser. En man utan pengar i den meningen att han kan betala för sig själv och den han dejtar är på förhand utdömd som "looser".
    Du verkar vara en osäker person som tror det. Självsäkerhet och inre trygghet kommer inte ifrån hur mycket pengar man har. Det finns många som lyckats skaffa sig en förmögenhet men där osäkerheten sitter i och gör att de aldrig känner sig tillräckliga. 

Självsäkerhet och trygghet är något som kommer inifrån av att veta att man duger som man är och att man litar till sin egen förmåga. Det är det som är attraktivt hos en man då det gör att han känns som en stabil man som man kan förlita sig på.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 13:57:29 följande:
    Du menar; skaffa mig en inkomst eller högre inkomst?

Men du vet ju ingenting om min nuvarande ekonomiska status.

Jag kan avslöja att jag både haft pengar och varit utan dem och upplevt skillnaden när det kommer till dejting.
    Saknar du den erfarenheten så är du inte man eller kvinna att kalla mig inskränkt.
    Men varför skapar du en tråd och ställer frågan om du redan tror dig ha svaret? De kvinnor som du dejtat har kanske varit den ytliga typen men alla kvinnor är inte likadana. Du får dejta andra typer av kvinnor som inte tycker att det är viktigt om en man har mycket pengar.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 15:12:14 följande:
    Nej, då förstod du inte alls trådstartens innebörd. Det är hur du bemöts av andra beroende på om du har pengar eller inte som är poängen jag vill få fram, även om detta i sin tur kan påverka människors självförtroende.

Själv har jag inte problem med självförtroendet, utom just när det kommer till att försöka träffa en tjej under en period när plånboken är tunn. Läs mitt inlägg #6.
    I vilka kretsar umgås du i om jag får fråga där det är så? Jag och alla kvinnor som jag känner letar inte efter en rik man. 
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 15:20:17 följande:
    Jo, nästan alla är likdana. Även om de själva anser att personligheten är viktigast så når vi aldrig dit utan mitt initiativ och för det behöver jag ha tillräckliga ekonomiska resurser.

Det blir alltså ingen dejt eller kommunikation överhuvudtaget utan mitt initiativ och undantagen från den regeln är ytterst få, så få att de flesta aldrig får uppleva något undantag.

Jag säger inte att man behöver vara rik för att dejta, men att man som man inte kan vara så fattig att man har svårt att betala för båda vid en dejt.
    Nej alla kvinnor är inte likadana och det är jag själv ett bra exempel på. Jag tror som sagt att du dras till en viss kategori av kvinnor som är ytliga och som vill ha en man med mycket pengar. 

Frågan är om du skulle bli attraherad av en kvinna som inte bara ser till ytan och pengar då du själv verkar vara så fixerad vid det här med pengar? De kvinnorna skulle du väl inte ens se åt då dem inte är lika snygga som de ytliga kvinnorna. 

• Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 16:26:32 följande:
    Men du är ju kvinna och kan inte ha en mans erfarenheter av att dejta kvinnor.

Om du tror att detta bara handlar om rikedom/män med mycket pengar, så har du missat vad tråden handlar om.
    Du skriver i trådstarten att bland annat mäns plånbok är viktig för kvinnor förutom utseende och nu skriver du att tråden inte handlar om män med mycket pengar. 

Jag har erfarenhet av hur kvinnor är då jag själv är kvinna och umgåtts och umgås med många kvinnliga vänner. Så erfarenhet av kvinnor har jag nog bra mycket mer av än vad du har som bara träffat kvinnor på dejter.

Du verkar inte vilja ta till dig av vad någon som inte håller med dig skriver så vad är meningen med tråden? 
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 17:36:12 följande:
    Jag har inte ändrat någonting sedan jag startade tråden, det handlar bara om bristande läsförståelse.

Men om du inte är man så vet du inte hur en man bemöts av kvinnor på dejtingmarknaden. Att du känner en mängd kvinnor bättre på sjuttielva andra sätt är inte relevant för vad tråden handlar om.

Poängen med tråden (och nu upprepar jag mig, om än i andra ord) är att det till 99% är män som initierar dejt, åtminstone den första, inte kvinnor. Som man förväntas man att betala för båda på en dejt mannen initierar, så har man inte råd så kan det inte bli någon dejt och kvinnan kan då inte lära känna dessa män och se vad de har för personlighet.

En annan grej som kvinnor kör med på öppna forum som exempelvis Facebook (där det finns grupper för de som är singlar och söker en partner) är att de aldrig initierar kontakt, för de vill inte att det ska synas att de har eller haft eller vill ha kontakt med flera män (även om det bara är en i taget). Det är således alltid männen som måste initiera kontakt och när man väl gjort det så faller man i värde för varje sådant initiativ man tar, eftersom alla andra ser det och då verkar man desperat i kvinnornas ögon (de uttrycker detta själva).

Här har utvecklingen mot jämställdhet haltat lite. Kvinnor förstår inte att de har och hårt håller i vissa könsbaserade fördelar.
    Det är nog snarare bristen på intelligens hos dig som ställer till det för vår diskussion. Du skriver i trådstarten att kvinnor bara vill gå på dejt om man som man är snygg eller har mycket pengar men sedan skriver du att tråden inte handlar om det. Din förklaring nu i ditt senaste inlägg om vad tråden handlar om har du ju inte skrivit något om överhuvudtaget i trådstarten och handlar om något helt annat, så hur kan du förvänta dig att man ska förstå då? Vi är väl inte tankeläsare heller.

Men för att svara på ditt senaste inlägg: 
    Eftersom jag är kvinna så vet jag hur jag själv och andra kvinnor jag känner tänker när de går på dejt med män. Ingen har någonsin sagt att det är viktigt med en man med pengar. Utseendet däremot har en del åsikter och krav på liksom andra anser att personligheten är viktigare. 

Varför kvinnor inte tar första steget och bjuder ut på dejt beror nog mycket på gamla normer, att det är männen som ska göra det. Men om jag ser till mig själv så beror det även på att jag är rädd att få ett nej och att mannen ska tycka att jag är för på.
    Men jag har inga problem med att betala på en dejt. Om jag inte känner att det finns tillräckligt för att gå vidare med dejt jr 2 så betalar jag helst för min egen mat och om jag känner fortsatt intresse skulle jag kunna stå för hela notan
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Förklara) skrev 2024-11-09 21:16:46 följande:

Någon som kan förklara det här jag undrat över. 

En tjej lyckas inte få till det - kommentarer hon får är att du har inte hittat den rätta, stå på dig, håll dina krav, männen är svin osv. (Tjejen är ofelbar och männen är problemet, aldrig några råd om att hon ska sänka krav, förändra krav eller lära sig vad männen gillar) 

En man lyckas inte få till det - kommentarer han får är att han borde rannsaka sig själv, förändra sina krav, bli mer charmig, lära sig vad kvinnorna vill ha osv. (Mannen själv är problemet och ska förändras, aldrig råd om att han duger och det är tjejerna som inte förstått honom eller är dåliga)

Helt klart en skillnad här och det jag inte förstå är varför tjejerna är så fredade i frågan o killarna är bara de som ska förändras. 

Det går inte att jämföra trådar rakt av, det beror helt på innehållet. Så bara en korkad kommentar av dig.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 22:38:09 följande:
    Du kommer ingen vart med personangrepp, du förlöjligar bara dig själv.
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 21:33:42 följande:
     Du skriver i trådstarten att kvinnor bara vill gå på dejt om man som man är snygg eller har mycket pengar 
    Nej, det skrev jag inte (understruket), vilket tydligt visar att du antingen läser slarvigt eller har svårt att ta till dig meningen i texten du läser.

Jag skrev (kopierat ur trådstarten):
    "I andra hand är det mannens plånbok som är intressant.

Här menar jag inte att alla eller ens de flesta tjejerna/kvinnorna är "gold diggers" eller bara söker rika män som ska försörja dem och skämma bort dem med lyx...

Men du måste ha tillgångar för att ens kunna fånga deras intresse eller få kontakt eller att ens föreslå ett sätt att ses och lära känna varandra. Har du inte pengarna till det där restaurangbesöket så kan du inte heller förslå det som en första dejt. Hon kommer i 99% av fallen inte initiera något eller föreslå en träff, utan det är mannen som måste göra det och i och med att han initierar så förväntas han också ta kostnaden."Jag har garanterat dejtat eller försökt dejta fler kvinnor än du har haft denna diskussion med ur en mans perspektiv, om du ens någon gång med någon kvinna försökt att ha en mans perspektiv under diskussionen.

Jag är dessutom inte ensam om att uppleva detta.
    Dejtingmarknaden överhuvudtaget är kvinnans marknad där hon helt ställer villkoren och vi män måste följa dem om vi ska få någon dejt.
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 21:33:42 följande:
    Varför kvinnor inte tar första steget och bjuder ut på dejt beror nog mycket på gamla normer, att det är männen som ska göra det. Men om jag ser till mig själv så beror det även på att jag är rädd att få ett nej och att mannen ska tycka att jag är för på.
    Men jag har inga problem med att betala på en dejt. Om jag inte känner att det finns tillräckligt för att gå vidare med dejt jr 2 så betalar jag helst för min egen mat och om jag känner fortsatt intresse skulle jag kunna stå för hela notan
    Exakt så och det är detsamma med förväntningarna kring dejt; om mannen initierar dejt (vilket han förväntas göra) så förväntas han också att betala för kostnaden.

Jag har inget emot att betala när jag har det ekonomiska utrymmet (vilket jag oftast har och jag är ingen snål människa), men det tär på att inte ens kunna dejta när man vill och hittar någon man verkligen är seriöst intresserad av och vill träffa, bara för att det är lite för tunt i plånboken under vissa perioder i livet.

Har man försökt några gånger och vet hur det tas emot, så slutar man försöka och hoppas att kvinnor någon gång ska ta initiativ så att man slipper känna den ekonomiska pressen på sig... men det kan man vänta på till döddagar...

Du kommer själv med personangrepp som påstod att jag brister i min läsförståelse, så innan du kommer med din dubbelmoral så bör du kanske tänka på vad du själv skriver. 

Jag tror inte att vi kommer nånvart. Du ändrar dig från inlägg till inlägg om vad din tror handlar om som ett sätt att slippa förklara dig när jag såg igenom dig. Om du vore seriös med din tråd så hade du tagit in vad andra, särskilt vi kvinnor, svarar men den här tråden är bara en av alla dina rökridåer för att få ur ditt kvinnohat. Du vill prata illa om kvinnor och få andra att tycka illa om kvinnor. Själva frågan i tråden är inte viktig utan bara ett sätt att komma med beskyllningar om hur dåliga kvinnor är. Tror du inte att jag ser igenom dig? Du är varken intelligent eller erfaren nog att få mig att gå på ditt skitsnack.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 22:40:12 följande:
    Kan du närmare förklara den avgörande skillnaden?
    Om det inte var tydligt nog för dig så kan jag förklara; 
    Man kan inte jämföra alla trådar som skrivs av kvinnor och män rakt av och påstå att kvinnor enbart får medhåll medan män inte får det. Alla svar beror på vad ts skriver i dessa trådar och inte på vilket kön ts har. 

Om man tar dina trådar som exempel där du vräker ur dig ditt kvinnohat och anklagar kvinnor för saker som varje intelligent människa förstår inte stämmer, ja då är det inte konstigt om man inte får medhåll eftersom ingen normalfuntad människa skulle hålla med om det vare sig man är man eller kvinna. 

I de trådar där problem tas upp av en man eller kvinna på ett seriöst sätt och där agendan inte är att trycka ner och förminska kvinnor och män så brukar svaren vara likvärdiga. 
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 22:38:09 följande:
    Jag har inget emot att betala när jag har det ekonomiska utrymmet (vilket jag oftast har och jag är ingen snål människa), men det tär på att inte ens kunna dejta när man vill och hittar någon man verkligen är seriöst intresserad av och vill träffa, bara för att det är lite för tunt i plånboken under vissa perioder i livet.

Har man försökt några gånger och vet hur det tas emot, så slutar man försöka och hoppas att kvinnor någon gång ska ta initiativ så att man slipper känna den ekonomiska pressen på sig... men det kan man vänta på till döddagar...

Men vem har påstått att en dejt måste kosta pengar? Ni kan gå på en promenad.
    De flesta skulle nog hellre valt en promenad än en stel middagsdejt med någon man inte känner. 
Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"