• Xenia

Följa hjärtat eller hjärnan??!

Blomma10 skrev 2024-11-08 21:20:12 följande:
    Följa hjärtat eller hjärnan??!

Jag saknar mina barn hela tiden. Jag går ofta runt och tänker att jag kommer missa halva deras liv när dom är 18år.... Det vrider och vänder i min mage.
    ---
    Men jag vet då inte vad som är bäst för mina barn? Det är ju här jag inte kan tänka klart med min hjärna, jag kommer snart bli galen 😭 Jag älskar min sambo jätte mycket. Men mitt huvud säger att barnen behöver oss båda föräldrarna under samma tak dygnets alla timmar... som en familj igen.... Hur fan ska man tänka?! Ge mig lite råd och tips snälla 😔

Nej, barn behöver inte sina föräldar under samma tak dygnets alla timmar. Det finns så många barn vars föräldrar är skilda/separerade och barnen mår bra, många gånger bättre än med föräldar som bråkar jämt eller inte älskar varann.

Det är DU som vill ha dina barn hos dig dygnets alla timmar. Ser du några tecken på att barnen mår dåligt?

Det där med att missa halva deras liv stämmer inte heller. Den tid de är hos dig får du veta vad som händer under den andra halvan. De har ju också möjlighet att ringa dig om det är något de behöver prata om.

Du får skilja på barnens behov och dina egna känslor.
Svar på tråden Följa hjärtat eller hjärnan??!