Inlägg från: Hjelm |Visa alla inlägg
  • Hjelm

Åsa som födde barn utan att veta om att hon var gravid

Det konstigaste av allt i såna här storys är väl ändå att omgivningen inte reagerar mer? Jag köper att man själv kan hamna i förnekelse eller ovisshet pga det ena eller andra, men alla andra i ens närhet borde ju se och förstå att personen är gravid.

• Hjelm
    Anonym (r) skrev 2024-11-05 17:28:24 följande:
    Fast det är inte alls säkert att det är supertydligt. Folk kan svullna upp så att de ser gravida ut utan att vara det, man kräver inte att någon tar blodprov precis som anhörig
    Nu tänkte jag inte bara på själva magen - precis som du skriver så får inte alla den övertydliga kulan. Men på de allra flesta syns det. Och många fler symptom kan skvallra om att man är gravid. Att man inte får mens längre, illamående och kräkningar regelbundet, en del får massor av foglossning, eller andra stora kroppsliga förändringar... Även om man inte själv fattar vad som är i görningen borde det komma fram om man söker vård för något av symptomen, eller i alla fall diskuterar med en kompis t.ex. varför man så ofta mår illa numera - ens första tanke borde ju vara "kan du vara gravid?". Det fascinerar mig att en graviditet kan gå helt obemärkt förbi.
Svar på tråden Åsa som födde barn utan att veta om att hon var gravid