• Anonym (J)

Endel föräldrar

Märker ni också stor skillnad på olika föräldrar till era barns vänner ? Endel verkar knappt bry sig och engagera sig för sina barn. Svarar inte ens på sms när en bjudit in till halloweenfest. Barnet kom , och det fick jag veta tack vare mitt barns vänner. Hur kan man va så slö o oengagerad som förälder ? 

Vissa bjuder aldrig tillbaka på grejer fast man tagit med deras barn massor. Vissa får inte ens ta hem vänner knappt.

Medan andra är jätteengagerade och det är jag tacksam för .  Jag förundras ibland över vissa föräldrar, undrar ens varför de skaffade barn.

• Svar på tråden Endel föräldrar
  • Anonym (J)

Tre tummar ner, varför ? Eller känner sig någon träffad ?

• Anonym (J)

Se där , två andra som känner samma iaf. 

• Anonym (J)

Trams . Jag pratar om flera olika föräldrar och vi är inga okända för deras barn , vi pratar om barn som vart kompisar i flera år ! 

Nej det är alltid samma föräldrar som glömmer svara , som aldrig kommer på föräldramötena osv ni vet precis vilka föräldrar jag menar men ska bara hitta saker att gnälla på och tumma ner. Nej de flesta av dessa är inte engagerade på andra sätt och vårt barn har definitivt inte fullspäckat schema. Tvärtom ett endaste intresse en kväll i veckan.

Men med tanke på reaktionerna här så förstår jag ju det va en öm tå.

• Anonym (J)

Sluta haka upp er på ett sms , det va en grej av alla och det har inte hänt en gång utan flera . 

• Anonym (J)

Ja det är en sak om man är sjuk , fysiskt eller psykiskt men har svårt att se att dessa är det . Då de orkar väldigt mycket annat . 

• Anonym (J)

Varför hakar ni upp er på just smset? Det blir ju bara endel av allt annat . Trams tillbaka . 

Fördomar om andra föräldrar? Jag ser ju det jag ser . Nåja 😉

• Anonym (J)

Vill man göra sig löjlig så visst .

Svar på tråden Endel föräldrar