Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Stor åldersskillnad mellan syskon

Hej! 

vi har försökt få ett syskon till vår dotter ett tag. Hon är 3 år. Har inte blivit gravid än?
    känner mig så stressad över att min dotter kommer hinna bli några år till eventuellt syskon kommer. 
    får alltid höra att dom inte har nytta av varandra om det skiljer för mycket.
    folk börjar fråga om hon inte ska få ett syskon snart och Att det kommer vara synd om henne om hon är ensambarn.. 
    blir så jäkla irriterad.. om dom bara visste..

Ni som har längre åldersskillnad mellan era barn , hur har det varit ? 

• Svar på tråden Stor åldersskillnad mellan syskon
  • Anonym (?)

Tack snälla för alla svar! 
    skönt att höra era erfarenheter. 
    jag borde inte stressa över åldersskillnaden, det blir som det blir, Kan ju inte direkt påverka det. jag är tyvärr en person som tar åt mig mycket av vad andra tycker och hur det borde vara enligt normen. 

Jag hoppas på att få ett syskon så småningom även om det känns hopplöst just nu.. ska njuta av det barn jag har och blir det inte fler så blir det säkert bra det med,
    vi har det väldigt bra bara vi tre också. 

• Anonym (?)
    Anonym (Gm) skrev 2024-11-04 20:07:00 följande:

Det är 8 år mellan mina tjejer. Båda med samma pappa. Det är det absolut bästa beslut jag tagit. Herregud vilken underbar relation utan någon som helst uns av avund eller svartsjuka sinsemellan. Stora är självgående i mångt och mycke, men är fortfarande liten nog för att bygga slott och krypa i lektunnlar med syster. det bästa val jag tagit. 

så härligt att höra! det lugnar mig lite. Har så dåligt tålamod bara men får bara hitta ett sätt att försöka vara  nöjd så som det är nu, stressar jag för mycket kanske det inte går pågrund av det. 

Svar på tråden Stor åldersskillnad mellan syskon