Otrygg anknytning
Ni som lever med otrygg undvikande/ambivalent anknytning. Hur har ni handskas med dessa känslor och problem som dyker upp?
Ni som lever med otrygg undvikande/ambivalent anknytning. Hur har ni handskas med dessa känslor och problem som dyker upp?
Självmordsförsök
Självskadebeteende
Droger (cannabis) fast det hjälpte mig något enormt! Men åkte dit.
Alkohol.
Sova, sova sova
Dunka huvudet mot väggen fredagar så svullnaden hinner lägga sig ner till måndagen förhoppningsvis.
vilka känslor syftar du på? Kan skifta ganska kraftigt beroende på om man är mer ambivalent eller undvikande
Jag löste mina stora svårigheter med en ambivalent anknytning genom att bli inneboende med en person jag var intresserad av.
Den personen behövde jag inte sms till och ligga i panik och gråta över att den inte svarat inom 1,5 minut. Utan den personen skulle ju komma hem. Jag slapp bli klängig, orolig och neurotisk.
Det gjorde mig tryggare och lugnare och mer normal. Vi har nu flyttat till hus, har två barn med det tredje på väg.
Sedan var det väl rätt absurt men det lidandet jag hade haft innan med dejting och liknande?. Det önskar jag inte min värsta fiende ens. Övergivenhetskönslorna som uppstod av att någon dejt inte svarade. Jag kunde inte hantera det alls.
Försöker ständigt lära mig hur jag fungerar och vad jag ska göra när känslor och problem dyker upp och tycker jag har bra koll, tills man blir triggad igen. Försöker inte reagera impulsivt, reflektera att känslan byggs upp, bekräfta till mig själv att det är lugnt, backa och andas lite. Få kontroll på Hjärnkontoret. ?Vad är det värsta som skulle kunna hända, och är det egentligen så hemskt??
Kan hjälpa att kommunicera med partnern hur man fungerar och även säga något i stil med att ?just nu känner jag mig triggad och jag behöver en stund att samla mig och komma underfund med varför?