Inlägg från: Anonym (Ungdomen är över) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ungdomen är över)

Hitta gå-ut-kompis, vingman.

Anonym (Vingman sökes) skrev 2024-11-02 19:38:48 följande:

Fb finns förstås. Nackdelen är att mina vänner och affärskontakter enkelt kan se inlägg i öppna grupper. Plus att de kommer alltid finnas där vid en sökning. Inte hela världen kanske men vill helst inte ta på mig den prestigeförlusten. 

Borde ju finnas andra forum och kanaler. Inte direkt så att jag är ensam om min situation. Flera tips gärna!

Sen är jag öppen för att liera mig med en kvinna vid utgång. Har jag gjort massor med gånger i ungdomens dagar. Ofta slutade det dock med att man satt på varandra istället och inte kom ut på krogen Drömmer

Ärligt talat TS, nej det lär inte finnas några forum där du kan hitta män som vill följa med dig på krogen tills du hittar någon att "sätta på". Du verkar ha en längtan efter ungdomen. Den kommer dock inte att komma tillbaka. Gå ut med kompisar du redan har, som någon tipsade om. Eller försök att hitta nya vänner, inte enbart en "vingman".
    Anonym (Vingman sökes) skrev 2024-11-02 22:18:25 följande:
    Varför så negativ? Ätit citron till frukost? Skrattande

Du har inte olika vänner till olika saker? Min fiskekompis passar synnerligen dåligt som sällskap på en fartig nattklubb. Klart jag kan få med mig en gammal gift polare ut någon gång ibland. Men fel känsla när jag vet att han hellre umgås över en parmiddag. 

Vill absolut hitta den där känslan från förut där man gick någon eller några kompisar från ställe till ställe och kom i diskussion med kreti och pleti. 

Sverige är ett av världens mest singeltäta länder. Finns tiotusentals män och kvinnor i samma läge som mig. Får sätta upp en lapp på Ica Flört
    Vadå negativ? Det låter som att du har en klassisk medelålderskris helt enkelt. Väldigt vanligt och inte negativt. Det är något som händer de flesta.

Att ha olika kompisar till olika intressen är inte riktigt samma sak som att ha någon enbart för att du ska ragga, eller hur? Känns lite trashigt. Hade en sådan "vän" som du. Skulle hålla henne sällskap på krogen tills hon fick kvällens ragg. Då stack hon. Kan säga att hon inte hade kvar kompisar särskilt längre.

Ja men då så. Bli ung igen och sätt upp en lapp på Ica. Ingen stoppar dig.
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 17:48:34 följande:
    Så 40+ ska inte gå på krogen för då har man en medelålderskris...?
    Har jag skrivit att man inte får gå på krogen efter 40?

Mig veterligen har jag skrivit att TS kan gå på krogen med sina befintliga kompisar. Men det tolkar du som att man inte får gå på krogen?
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 18:20:41 följande:
    Det är ju vad tråden handlar om, men då kan du förklara mer exakt vad det är som gör att du tycker att ts har en medelålderskris.
    Tråden handlar om att TS vill hitta sajter/appar där folk söker en vingman.
    Anonym (40+ singelman) skrev 2024-11-03 18:49:43 följande:

Som 40+ och singelman så hör det till att gå ut på krogen ensam. Försöka klä dig hippt, bete dig ungdomligt och ragga på 19åriga tjejer. Ungdomen är inte över alls som tidigare skribenter påstått, utan i din ålder, i din sits så skall du försöka återtå den (trots att det är omöjligt).

Varje ensam man behöver en ålderskrisfas där han gör sådär i ett par år. Att ha ålderskris är inte dåligt utan fullt naturligt, och man skall inte ignorera den utan omfamna den och ålderskrisa loss.

Haha japp, så är det. Jobbade några år på skilsmässobaren på Riche. Det verkar vara standard.
    Anonym (40+ singelman) skrev 2024-11-03 19:06:43 följande:
    :) Men jag tror man behöver det som ensam man upp i åldern, ett sista "ryck" så att säga innan man ger upp. Det behöver ske i 30 eller 40 årsåldern, för vid 50 så orkar man inte ens försöka längre.

Jag förstår inte riktigt tabun i detta. Om man inte försöker så tror jag man är bitter 10 år senare när det inte bara är för sent rent mentalt/mognadsmässigt/kulturellt, utan faktiskt för sent rent fysiskt.
    Haha, ja kanske det! Jag upplevde nog mest en enorm desperation. Som att de inte fattade att 20 år passerat för att sedan plötsligt inse det. Vill nog helst behålla min värdighet när jag kommer dit. Fast det kanske är omöjligt Tungan ute

Tycker inte att det är tabu. Alla gjorde det. Klart man ska köra ett sista ryck om man nu vill det.
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 19:07:34 följande:
    Jaha, och...? Om man vill lära känna folk för att ha med sig ut på krogen har man alltså en medelålderskris? Då måste jag också ha det, för jag var ut igår och hade absolut helst haft med min tjejkompis som sällskap! Och allra helst lärt känna fler så jag slipper gå ensam en annan gång. Japp. Medelålderskris, check på den. Eller så får du vara ännu tydligare med vad som är fel med att vilja ha med sig någon ut så man slipper stå där ensam och känna sig dum.
    Men nej! Du fattar inte vad jag menar. Släpp det bara.
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 19:24:38 följande:
    Tydligen inte, men du får gärna förklara vad det är i det som ts tänker som gör att han har en medelålderskris, för de saker som jag gissat utifrån trådens innehåll verkar ju bara bli fel.
    Vi släpper det nu.
Svar på tråden Hitta gå-ut-kompis, vingman.