Anonym (Vingman sökes) skrev 2024-11-02 22:18:25 följande:
Varför så negativ? Ätit citron till frukost?
Du har inte olika vänner till olika saker? Min fiskekompis passar synnerligen dåligt som sällskap på en fartig nattklubb. Klart jag kan få med mig en gammal gift polare ut någon gång ibland. Men fel känsla när jag vet att han hellre umgås över en parmiddag.
Vill absolut hitta den där känslan från förut där man gick någon eller några kompisar från ställe till ställe och kom i diskussion med kreti och pleti.
Sverige är ett av världens mest singeltäta länder. Finns tiotusentals män och kvinnor i samma läge som mig. Får sätta upp en lapp på Ica
Vadå negativ? Det låter som att du har en klassisk medelålderskris helt enkelt. Väldigt vanligt och inte negativt. Det är något som händer de flesta.
Att ha olika kompisar till olika intressen är inte riktigt samma sak som att ha någon enbart för att du ska ragga, eller hur? Känns lite trashigt. Hade en sådan "vän" som du. Skulle hålla henne sällskap på krogen tills hon fick kvällens ragg. Då stack hon. Kan säga att hon inte hade kvar kompisar särskilt längre.
Ja men då så. Bli ung igen och sätt upp en lapp på Ica. Ingen stoppar dig.