• Anonym (Hm)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Det är väl snarare så att män oftare gör just det eftersom det är fler män än kvinnor som har barn med fler än en partner.

Tycker oftare man hör om män som introducerar en ny kvinna för barnen och flyttar ihop alldeles för snabbt, och det är oftare man hör om kvinnor som efter ett tag inser att mannen dumpat allt ansvar för barnen på dem än tvärtom. 

Själv är jag inte intresserad av att vara något annat än särbo så länge barnen bor hos mig, kanske inte vill det ens efter de flyttat heller. Även om man ibland kan sakna att ha någon att dela livet och vardagen med på vissa sätt. 

Men bonusfamiljelivet känns inte alls lockande, av så många anledningar. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Micke) skrev 2025-01-14 12:29:26 följande:

För 6 år sedan träffade jag en tjej som hade 3 barn,  4 + 7+ 11 år
    Hon hade barnen på heltid. Två yngsta var hos sina pappor varannan helg
    den äldsta ingen kontakt med sin pappa.
    Hon hade varit gift tre gånger

Hon ville flytta ihop, gifta sej och helst ett barn till snabbt in i förhållandet.
    " annars var vår relation inte på riktigt "  samt att hon inte orkade med sin
    vardag med tre barn själv.

Jag har träffat ett par män som är lite den andra sidan av det myntet om man kan utrycka det så. De Hade 3-5 barn med lika många kvinnor och träffade knappt barnen, men det var väldigt synd om de männen, iaf enligt de själva. Vet inte vilket som är värst, men sorgligt är det oavsett. 
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?