• Anonym (Mia)

Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?

Anonym (S) skrev 2024-10-30 19:06:28 följande:

Jag vet en man som blev dumpad av en tjej. En av anledningarna hon tog upp var att han inte är van barn och är inte så bra på att byta blöja. Då undrar man om det var en nanny eller en pojkvän hon sökte. 

Och jag känner en tjej som träffade en kille med barn. Hon dumpade honom när han ville att hon skulle hämta hans barn på dagis. Hon undrade samma sak som han i ditt exempel. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Separerad) skrev 2024-10-31 11:58:08 följande:
    För att man vill? Jag har aldrig varit på "barnsemester" med mamma och hennes sambo. Vi har bilat runt i Sverige, tältat och fiskat och upptäckt nya ställen. Inget barnanpassat alls. Men jag har aldrig varit hans ansvar, inte heller på semestrar. 
    Så om din mamma blivit inlagd på sjukhus under en semester så hade han bara lämnat dig i sticket?
    Samma sak när din mamma arbetade, hade du skadat dig hade han skitit i det?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Eric) skrev 2024-10-31 22:26:19 följande:
    Man vill inte vara nummer 2,3 eller 4 när man skaffar barn med en kvinna. Man vill vara den som först skaffar barn med den specifika kvinnan.
    Men du har barn själv. Så vill du träffa någon utan barn, men dom ska vara villiga att bli nummer 2, 3 eller 4?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Eric) skrev 2024-11-01 07:26:22 följande:

Är det bittert och föraktfullt att uttrycka preferenser och önskemål för en ny partner när man redan har barn sedan tidigare och är nöjd med det?

Nej, men gnäll då inte när du inte träffar någon. De flesta kvinnor vill ha egna barn, inte nöja sig med att ta hand om dina. Och de vill också ha en barnfri man som pappa. 
Svar på tråden Varför tror ensamstående mammor att man vill ta hand om deras barn?