Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza

Anonym (Nettan) skrev 2024-11-21 20:09:27 följande:

Du byter ämne. 

Jag vill förstå.  Vill du inte göra dig förstådd eller vad är det frågan om?

Det är exakt samma ämne. Det är uppenbart att du bara mot att de palestinska barn ska tas emot. Men du har inget emot ukrainare. I mitt tycke är det åsikter som man oftast hittar i islamofibiska eller/och främlingsfientliga miljöer.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-11-23 10:32:20 följande:
    350 miljoner människor lider av svält i världen så det finns mycket som Sverige måste göra. Om vi ska kunna hjälpa alla så måste vi verkligen ligga i och öppna våra hjärtan.

Varför vill du bara hjälpa människor från Palestina och inte alla andra?
    Du verkar ha svårt att förstå det jag skrev. Jag tycker att vi ska hjälpa palestinier på samma sätt som vi redan hjälper ukrainare. Jag har inget emot att vi hjälper ukrainare. 

Att vilja hjälpa bara ukrainare men inte palestinier handlar om islamofobin. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-11-23 16:05:23 följande:
    Det är på många sätt ärligare att bemöta det jag skriver istället för att fabulera fritt.
    Det är precis det vi gör. Vi bemöter det du beskriver. Dina åsikter visar att problemet är varken pengar eller vårdköer eftersom du vill gärna ta emot ukrainare. Ditt problem verkar vara vilken folkgrupp som ska tas emot.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-11-23 22:31:49 följande:
    Nej, jag beskrev en anledning till varför det ser ut som det gör och ni skriker att jag hatar palestina. Det är inte en konstruktiv diskussion.
    Nej, du beskriver att du vill ta emot ukrainare men inte palestinier.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Trötter) skrev 2024-11-26 17:19:51 följande:
    Kan du citera vart jag skrivit det? För det är väl inte så att du bara sitter och hittar på?

Du svarar inte på frågor och tillskriver folk åsikter de inte har uttryckt, bra jobbat. Du och Tukt kommer säkert att omvända många med er skarpa argumentationsteknik.
    Jaha. Så du projicerar och menar att vi vill "omvända" folk? 😄
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-11-27 01:30:45 följande:

Att vårda personer här i Sverige är extremt dyrt och vår sjukvård är redan överbelastad. Det är bättre att använda skattepengarna för att erbjuda vård i andra länder exempelvis via UNHCR.

Faktum är att andra länder redan hörsammat EU:s uppmaning om att ta emot patienter från Gaza, till exempel Belgien, Tyskland, Spanien, Slovakien och Norge. Trots att vi är ett av världens rikaste länder och att vi har kapacitet så säger Sverige nej. Karolinska universitetssjukhuset har sagt att de både vill och kan ta sitt ansvar. Organisationen Sjukhusläkarna säger samma sak. Vårdförbundet driver på för att vi ska ta emot skadade och sjuka patienter. Men ingenting händer. Sverige reagerade vid Rysslands brutala anfallskrig mot Ukraina. Vi tvekade inte att ta emot krigsskadade patienter från Ukraina. Då borde det vara lika självklart att ta emot patienter från Gaza. För mig är det uppenbart att vår högerregering gör skillnad på folk och folk. Det verkar inte vara dyrt att ta emot ukrainska soldater men det är dyrt att ta emot palestinska barn. 

Pappa, tänk om det handlade om ditt eget barn. Skulle  du tycka då att det var dyrt att rädda ditt barns liv?
  • Anonym (Antiextremist)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-27 07:27:34 följande:

Nu blir det vapenvila i Libanon verkar det som . Jag hoppas  vi kan få det även i Gaza. Det är vansinne med dessa krig.

Israel har nu börjat bomba Syrien i stället. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2024-11-27 10:39:21 följande:
    Det är hur lätt som helst att få till en vapenvila i gaza. 

ham-ass släpper gisslan och lägger ner vapnen = vapenvila.
    Och att Israel slutar med olaglig ockupation, olagliga anekteringar av palestinska områden, olagliga bosättningar, olagliga fördrivningar av palestinier och framför allt slutar med att döda oskyldiga civila.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (micke) skrev 2024-11-27 13:05:41 följande:
    Hamas har noll intresse av vapenvila eller fred.
    Har aldrig haft.  När den siste juden är död så utlyser dom fred.
    Ja, det verkar vara så. Men Israel är inte bättre heller. Det ser ut som att man är bara ute efter att fördriva alla palestinier och ta deras områden.

Det är hemskt att man inte tar större hänsyn till civila, framförallt barn. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-11-28 16:25:54 följande:
    Denna vård kommer att ske på bekostnad av de som redan bor i Sverige och behöver vård. Exempelvis mina barn, mina föräldrar, min sambo eller mig själv. Eller någon annan i Sverige. 

Svensk sjukvård är inte kostnadseffektiv i detta avseende. Att vi har kapacitet stämmer inte alls. Jag har själv arbetat med ekonomi inom en region. Det finns varken personal eller pengar för att ens tillgodose de behov som finns här. Patienter hinner dö i väntan på vård.

Samtidigt köper Sverige in patriot och annat meningslöst. Ta de pengarna och lägg på vården isf.
    Det är lögner. Sverige rankas som världens  nionde rikaste land. Länder som är mycket fattigare tog emot tusentals skadade palestiner. Det är extremt sällsynt, i jämförelse med andra länder, att patienter i Sverige dör pga väntan på vård. Och vi har kapacitet att emot några hundra palestinska barn precis som vi hade råd att ta emot ukrainska soldater.

• Anonym (Antiextremist)
    Anton Chigurh skrev 2024-11-30 17:46:30 följande:
    Med andra ord.... Du vill att Israel ska lägga sig platt för hamas. Att det dödas oskyldiga civila är och förblir hamas ansvar till 99 %
    Vad TYCKER DU, att hamas ska ta sig till här, anrikrimist? 

Du tycker tydligen inte att hamas del i konflikten är något att ta någon som helst hänsyn till. Allt, verkligen ALLT, elände är Israels fel. 

Om du får din vilja fram !!!
    Oskyldiga palestinska barn är INTE HAMAS.  17 000 oskyldiga palestinska barn har DÖDATS AV ISRAEL. 
    Israel MEDVETET SVÄLTER CIVILA I GAZA. 

Ockupation, bosättningar, etnisk rensning ÄR OLAGLIGA. 

Ja, jag tycker att Israel ska lägga ner med sådant som är olagligt. Annars blir det svårt att se någon skillnad mella Hamas och Israel.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (T) skrev 2024-11-28 17:49:47 följande:

Nä, vi ska inte ta in några mer extremister och skattefuskare in hit. 

Ja, vi har tillräckligt många I SD.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (T) skrev 2024-11-30 19:05:07 följande:
    Nej, problemet här är enbart Du. 
    🤣🤣👍
Svar på tråden Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza