• Anonym (tidsresa)

Hur släppa och gå vidare?

För 10 år sedan dejtade jag en kille under nästan ett års tid. Vi hade en kemi som jag varken känt före eller efter. Det slog liksom gnistor om oss. Men det tog slut. Det blev ett missförstånd oss emellan, förmodligen pga osäkerhet hos oss båda och kontakten ebbade ut. Vi träffade varsin ny partner som vi båda är tillsammans med än idag och har barn, hus osv. 

Under åren har tankarna ibland flugit tillbaka till denna mannen. Har som sagt aldrig haft sådan kemi med någon. Det är klart man undrar... Vad kunde det ha blivit om vi båda varit äldre och mognare? Stunderna tankarna flugit iväg har kommit mer sällan med åren och senaste åren har det inte alls förekommit.

Nu har han börjat arbeta inom samma företag som mig. Vi träffas inte på daglig basis men en del av hans introduktion på arbetet är att gå bredvid ett par dagar på min sektion. Vi träffades. Det var som en resa i tiden. Vi bara tittade varandra rakt in i ögonen och den kemin som fanns då, fanns kvar, så att säga. Vi pratade en del om arbetet. Han frågade hur det är med mig nu, frågade personliga frågor som vi pratat om under de året vi träffades. Så han har inte glömt. Han såg äldre ut. Betedde sig mer moget. Men de drag jag föll för då fanns kvar. Hans blyga leende. Ansiktsdragen som jag föll för då. Hans händer. Blicken. Gångstilen. Utstrålningen. Rösten. Allt tog mig tillbaka ett decennium i tiden.

Nu känns det som att jag är tillbaka på ruta ett. Grubblande. Vad kunde ha blivit? 
    Hur fan går man vidare?
    Jag känner mig helt knäpp som fastnat i dessa tankarna igen. Jag älskar min sambo, vårt liv, vårt hus, våra barn. Men saknar den passionen som jag och denna mannen hade. Det var starkt, passionerat, hett på något sätt. Gnistor, kemi. En attraktion jag aldrig känt varken före eller efter. Vad gör man!?
  • Svar på tråden Hur släppa och gå vidare?
  • Anonym (123)

1. Man håller sig borta från mannen i fråga. Helt, om det går. Annars så lite som bara är möjligt. Alltså pratar man INTE om privata saker.

2. Man påminner sig själv att om det blivit ni, så hade den där passionen lugnat ner sig nu. Det är så det blir när man varit tillsammans en längre period.

3. Fokusera på din man.

• Anonym (tidsresa)
    Anonym (123) skrev 2024-10-26 21:57:23 följande:

1. Man håller sig borta från mannen i fråga. Helt, om det går. Annars så lite som bara är möjligt. Alltså pratar man INTE om privata saker.

2. Man påminner sig själv att om det blivit ni, så hade den där passionen lugnat ner sig nu. Det är så det blir när man varit tillsammans en längre period.

3. Fokusera på din man.

Min förhoppning är att jag kommer slippa träffa honom igen efter hans introduktion. 
  • Anonym (123)
    Anonym (tidsresa) skrev 2024-10-26 21:58:43 följande:
    Min förhoppning är att jag kommer slippa träffa honom igen efter hans introduktion. 
    Om inte, så får du sätta tydliga gränser.
  • Olsdotter

Byt jobb eller skilj dig!

Sådan kemi försvinner aldrig, så det är bara för dig att att bestämma vilket. Alternativt inleder du en affär med den här mannen som kommer att bli en katastrof för din man och därmed dina barn.

• Anonym (Kollega)

Varför började han på exakt samma arbetsplats som dig? Var det planerat eller en slump?

Skit inte där du äter. En kollega är inget man skall hålla på med..Det är vi nog många som fått erfara.

• Anonym (tidsresa)
    Anonym (Kollega) skrev 2024-11-03 23:47:43 följande:

Varför började han på exakt samma arbetsplats som dig? Var det planerat eller en slump?

Skit inte där du äter. En kollega är inget man skall hålla på med..Det är vi nog många som fått erfara.

Jag jobbade där redan när vi sågs för 10 år sedan. Men vet inte om han visste att jag jobbade kvar. Han jobbar inte på samma arbetsplats, men inom samma bolag och en del i hans introduktion var att se den här delen av verksamheten också. Vi gör olika saker, men inom samma bransch. Vi har gemensamma träffar en gång per år ungefär, men är inte alla som arbetar som deltar. Jag deltar utifrån att jag har en speciellt ansvarsområde. Det har inte han än, förmodligen, så han lär inte delta på de träffarna.
Svar på tråden Hur släppa och gå vidare?