• Anonym (Isola)

Kent konserterna

Fick inga Kent biljetter men är iof inget fan var en present till en annan. Men vet ni de tjänar 228 miljoner på dessa 6 konserter 38 000 biljetter per konsert och de kostar 1000 kr styck. 380 000 kr per konsert gånger  6. 228 000 000. tjänar de sammanlagt då på 6 konserter De tjänar 45 miljoner per medlem i bandet om man sen delar det med 5 sen tillkommer lite merc avgifter och en del ska ha platinum biljetter med

• Svar på tråden Kent konserterna
  • Anonym (Julle)

Vad ett företag tjänar är inte vad de har i intäkt. Från biljettpriset dras pengar till firman som driver biljetttjänsten, reklam, lokaler, städning, ljus- och ljudtekniker, vakter, catering, lokalhyra, hotellnätter, resor, administration mm mm och inte minst skatt. 

• Anonym (Isola)
    Anonym (Kan inte bry mig mindre.) skrev 2024-10-26 15:56:59 följande:
    Du kanske skulle ha köpt en sittplatsbiljett direkt om det var det du ville ha istället för en ståplatsbiljett.
    det fanns inga kvar. Bara på etage b och det vill man ej ha!!! fanns bara 1 ståplats när jag kom in den 21. Sista biljetten sen var det slut. vill ha a sektion! det finns b sektion nu den 25. vill ej ha. de ska då vara billigare men kostar samma pris för sämre plats!
  • Anonym (Isola)

Är inte ens ett kent fans vet de har en skiva som heter vapen och ammunition, isola och hagnesta hill och kan pärlor, ff och en med andas till låt och att de kommer från eskilstuna. jag kollar ej på simspons heller men vet vad alla i familjen heter och likaså att shreks tjej heter fiona

• Anonym (Hej)

De har väl ekonomiska problem och behöver dra in pengar nu? 

Så mycket var det med den avskedsturnén som de hade..... framstår som icke trovärdiga. Om några år när pengarna börjat sina igen så blir det fler konserter, var så säker.

• Anonym (Okej)
    Anonym (Isola) skrev 2024-10-26 16:24:19 följande:

Är inte ens ett kent fans vet de har en skiva som heter vapen och ammunition, isola och hagnesta hill och kan pärlor, ff och en med andas till låt och att de kommer från eskilstuna. jag kollar ej på simspons heller men vet vad alla i familjen heter och likaså att shreks tjej heter fiona

Okej?
    Vad har Simpsons och Shrek med detta att göra?
  • Studentpappa
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-26 16:46:12 följande:

De har väl ekonomiska problem och behöver dra in pengar nu? 

Så mycket var det med den avskedsturnén som de hade..... framstår som icke trovärdiga. Om några år när pengarna börjat sina igen så blir det fler konserter, var så säker.

Hur många band gör inte så? Jocke Berg har knappast slut på pengar, han har väl aldrig slutat skriva låtar och det är ju dom som tjänar pengarna.
    Ride it like you stole it
  • Dr Nail
    Studentpappa skrev 2024-10-26 17:20:42 följande:
    Hur många band gör inte så? Jocke Berg har knappast slut på pengar, han har väl aldrig slutat skriva låtar och det är ju dom som tjänar pengarna.
    Det är ju brett känt att den vanligaste anledningen varför band återförenas är att pengarna är slut. Vad skriver Berg för låtar som drar in så mycket cash?
  • Anonym (Kan inte bry mig mindre.)
    Anonym (Isola) skrev 2024-10-26 16:21:08 följande:
    det fanns inga kvar. Bara på etage b och det vill man ej ha!!! fanns bara 1 ståplats när jag kom in den 21. Sista biljetten sen var det slut. vill ha a sektion! det finns b sektion nu den 25. vill ej ha. de ska då vara billigare men kostar samma pris för sämre plats!
    Varför ska de sälja något billigare när det ändå finns folk som gladeligen betalar fullpris.
  • Studentpappa
    Dr Nail skrev 2024-10-26 18:53:26 följande:
    Det är ju brett känt att den vanligaste anledningen varför band återförenas är att pengarna är slut. Vad skriver Berg för låtar som drar in så mycket cash?
    Googla är ganska enkelt. genius.com/artists/Joakim-berg
  • Studentpappa

Men Maggio, Avicii t.ex. Kent har nästan en miljon lyssnare i månaden på Spotify. Jag gissar att han inte biter på ramarna. Övriga medlemmar kan det ju dock se helt annorlunda ut för.

• Dr Nail
    Studentpappa skrev 2024-10-26 20:06:08 följande:
    Googla är ganska enkelt. genius.com/artists/Joakim-berg
    Mycket Veronika Maggio. Är det mycket pengar, tror du? Jag tror ungefär en vårdjobbares månadslön. Och det är absolut inget fel med det, men de kanske är vana vid mer.
Svar på tråden Kent konserterna