Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Simson) skrev 2024-10-29 18:04:25 följande:
    Vart vill du komma med ditt bisarra spammande? 
    Är det återigen att abort måste vara förbjudet om sexköp är förbjudet? Annars är det hyckleri och man vill bara gynna sig själv?
    Att det inte alls är jätteorättvist om abortgränsen skulle sänkas med antal veckor för vanliga kvinnor. 
    Att det inte alls går att jämföras med onanering av olika anledningar 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (SK) skrev 2024-10-29 18:21:47 följande:
    Otroligt otydligt framskrivet i såfall.

Vad har sänkning av abortgränsen att göra med rättvisa könen emellan? 
    Abortgränsen är satt utifrån om fostret kan överleva utanför livmodern. Det är ingen förmån som vi kvinnor har fått och som du och andra män kan använda som nåt att förhandla med.

Gällande jämförelser:
    Män som vill kontrollera kvinnors kroppar behöver ibland sätta det i relation till att själva bli kontrollerade och då kan det ibland behövas fantasifyllda jämförelser.

Hur du får det ihop med abortgränsen vete sjutton..
    Kan inte se en naturlig koppling...
    Om en graviditet inte handlar om en förmån som kvinnor fått så borde det inte heller vara diskriminering när män inte kan bli gravida. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (SK) skrev 2024-10-29 18:21:47 följande:
    Otroligt otydligt framskrivet i såfall.

Vad har sänkning av abortgränsen att göra med rättvisa könen emellan? 
    Abortgränsen är satt utifrån om fostret kan överleva utanför livmodern. Det är ingen förmån som vi kvinnor har fått och som du och andra män kan använda som nåt att förhandla med.

Gällande jämförelser:
    Män som vill kontrollera kvinnors kroppar behöver ibland sätta det i relation till att själva bli kontrollerade och då kan det ibland behövas fantasifyllda jämförelser.

Hur du får det ihop med abortgränsen vete sjutton..
    Kan inte se en naturlig koppling...
    Olika personer snackar ju om någon orättvisa ifall abortgränsen skulle sänkas.
    Du vill jag poängtera om att kvinnor i allmänhet har redan en fördel som män saknar. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (SK) skrev 2024-10-29 18:36:24 följande:
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 18:26:36 följande:
    Du vill jag poängtera om att kvinnor i allmänhet har redan en fördel som män saknar. 

Graviditet är en skillnad i biologi gällande mäns och kvinnors kroppar. Ingen förmån och ingen diskriminering.

Men eftersom det är våra kroppar så bör det även vara vår rätt att få bestämma över den.
    Precis som ni ska få göra, kring exempelvis sterilisering.
    Och då skulle man kunna påstå att det är inte orättvist ifall abortgränsen exempelvis skulle vara vid vecka 18 istället för männen kan inte heller göra en abort efter vecka. 
    Så det är vad man forskat fram som ska få avgöra vad man ska få göra med sin kropp? 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Graviditet är en skillnad i biologi gällande mäns och kvinnors kroppar. Ingen förmån och ingen diskriminering.

Men eftersom det är våra kroppar så bör det även vara vår rätt att få bestämma över den.
    Eftersom män inte kan bli gravida så är lösningen att man operera bort livmodern?
    Man hade kunnat hypotetiskt påstå att det skulle vara lösningen och det är diskriminering annars. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Sterliseringen gäller redan för män och kvinnor. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Och då är det biologin som avgör vad som händer med sin kropp 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (SK) skrev 2024-10-29 19:07:20 följande:
    Jag fattar verkligen inte vad du vill säga.
    Helt ologiskt
    Man hade då kunnat påstå att det är redan rättvist för män kan inte heller göra en abort efter vecka 18
  • Anonym (Vinklad tråd)

Och då borde det betyda att det inte skulle funnits någon abortgräns överhuvudtaget och att det är tillåtet att kvinnan får göra vad hon vill med barnet efter förlossningen
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (SK) skrev 2024-10-29 19:07:20 följande:
    Jag fattar verkligen inte vad du vill säga.
    Helt ologiskt
    Det är forskningen och lösningen som ska avgöra vad man kan göra med sin kropp? 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?