Inlägg från: DetLillaMolnet |Visa alla inlägg
  • DetLillaMolnet

Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?

Är inte rätt person att svara rakt av, men beroende på hur gammal du är kan det ju finnas massor av tid senare. Det är slitigt att ha flera småbarn samtidigt (även om jag personligen är glad över att jag skaffat barn tätt) men många säger att det är något helt annat att börja om senare. 

Jag är 42 (!) och väntar en sladdis. Dock mitt tredje barn. Det har ju såklart också nackdelar på så sätt att jag säkert kommer vara tröttare och det kommer dröja innan maken och jag kan göra lite hur vi vill. Men att ha två skolbarn är något helt annat än att ha två småbarn, så att säga. Och de kommer även kunna vara involverade mer i egenskap av stora storasyskon jämfört med hur det var att bli storasyster vid 1,5 och båda vill ha samma sak samtidigt.

Du känner dig själv bäst och har nog en bra magkänsla kring hur många barn som passar de närmaste åren, beroende på vilka ni är. Men bara för att småbarnsåren så småningom går över behöver ju inte dörren vara stängd för en en i taget-approach. Om man vill det då. Och om man inte hade alltför många år på nacken när man började. 

Svar på tråden Ni som bara skaffade ett barn, ångrade ni er?