Inlägg från: Anonym (Siri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Siri)

Är jag helt orimlig som vill få egna jultraditioner?

Din mamma kanske trodde att hon inte var bjuden? Bjud in alla de som brukar fira ihop hem till dig så blir det mysig och kul för alla.

Kanske skönt för dina föräldrar att inte behöva laga en massa mat och hålla på. 

• Anonym (Siri)
    Anonym (du) skrev 2024-10-24 10:13:35 följande:
    Jag tycker att du har rätt att göra precis hur du vill oavsett vilka skäl du har. Det är trist att din mamman försöker skuldbelägga dig för att du vill leva ditt eget liv.  Och du kanske har svaret på varför hon gör det.

Men nu när du bestämt att du vill göra en förändring så får hon vänja sig vid det och hantera det på sitt sätt. Du har inte mer ansvar för hennes känslor än dina egna och dina barns. 

Livet förändras och det gäller ju även din mamma.

Sen är det säkert så att du och dina barn kommer att få flera jular tillsammans även när de blivit vuxna och flyttat hemifrån. De flesta vuxna firar väl i alla fall delvis med sin ursprungsfamilj, även om de kanske även firar med partner/partners familj. Och då är det ju fint om ni har lite egna jultraditioner hemma hos dig som dina vuxna barn kan få komma hem till när de inte bor hemma längre.  
    Så TS barn ska fira med sina vuxna barn, men inte TS föräldrar??

Jag tillhör kanske undantagen som tycker det är självklart att fira ihop alla som kan och vill men självklart kan TS flytta firandet till sitt eget hem. 
Svar på tråden Är jag helt orimlig som vill få egna jultraditioner?