Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Kvinnor och höga krav på partner?

Anonym (Frågande) skrev 2024-11-21 23:56:25 följande:
    Ännu ett förnuftigt inlägg ifrån dig och det ger tråden den nyans tråden behöver. Kvinnor i tråden med sköra egon verkar dock inte hålla med dig; de ser ju en vinst med att välja dessa män och riskera att bli ett i raden av gratisknull?
    Du har inte helt koll på verkligheten. Man väljer bra potentiella partners, dom som söker det man själv vill ha. I mitt fall ett riktigt förhållande och dom finns såklart på tinder. Det är ett sållande bland dom få procenten som inte är något problem.

Att ha höga krav går hur bra som helst för mig och andra.
  • Anonym (Mini)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-22 19:39:24 följande:
    Nej det är också fel. Man ska inte alls söka efter kärleken. En potentiell partner kommer inte finnas på Tinder eller liknande. riktig kärlek uppkommer bara spontant. Det är helt lönlöst att lägga den tiden.

men dejtingapparna tjänar på att folk sitter år ut och år in och sveper på bilder och fikar med olika personer för att kanske hitta någon de klickar med. Grattis, du har ju dödat hela spänningen på en gång.

för sex funkar det väl bra antar jag. Allt han behöver vara är riktigt jävla snygg. Och det är ju det Frågande säger, snygga killar får sex med alla tjejerna som är där, på Tinder Alltså.
    Nej, det får stå för dig. Jag är väldigt glad över min partner som jag träffade genom tinder. Intelligent, snygg som få och sympatisk.

Hur tjänar tinder pengar på mig menar du?

Förstår inte hur ni tänker ni som bashar tinder.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Bosse) skrev 2024-11-23 06:22:31 följande:
    Att vara så fördomsfull emot män utan att förstå det är skrämmande.

Ja, dessa män finns, men det finns även lika oansvariga och värdelösa kvinnor. Precis som det finns jättebra män och kvinnor som tar väl hand om sina barn.
    Jag skulle säga att det inte är fördomar utan att det är baserat på fakta.

Har du nån sorts statistik på att kvinnor är lika likgiltiga inför sina barn som män är?

En skillnad på brister hos kvinnor jämfört med män är att dom inte innebär mördade, misshandlade partners och barn. Ser du glappet där?
  • Anonym (Mini)

Majoriteten män är inte ok tecum. Du tror att det är roligt att allt fler kvinnor har kommit till den insikten kanske? Nej, det är oerhört tråkigt att inse. Men likafullt går det inte att blunda för.

• Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    Den stora gruppen är dom som parasiterar på sina kvinnliga partners, det är majoriteten av männen. Det är dom männen som orsakar dom flesta skilsmässor så att kidsen inte växer upp i kärnfamiljer. Med många andra följder som att kvinnor lever sämre liv än dom skulle behöva, lägre livslängd som väl alla vet, även du. Lättnaden kommer vid skilsmässan för kvinnorna, säkert inte för barnen.

Lägg förutom det till den mindre gruppen mördare och misshandlare som gör kvinnornas och barnens liv till helveten. När dom får behålla livet vill säga.
  • Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-23 20:33:09 följande:
    Vad menar du då med "inte ok"? Kriminella, missbrukare, inte närvarande fäder? Jo det är en klar minoritet, allt annat är en ren lögn. Annars hade inte samhället fungerat.
    Fungerande samhälle. Tja, vad tror du hade hänt om kvinnor hade kopierat mäns beteende exakt? Hade samhället fungerat då?
  • Anonym (Mini)
    Tom Araya skrev 2024-11-23 23:09:53 följande:
    Det förekommer ju, så vad är din poäng.
    Jag skrev om kvinnor hade uppfört sig exakt som män gör - det betyder två uppsättningar kön som uppför sig precis som män gör idag. Inget kön som täcker upp för det som måste göras och en fördubbling av mord, våld och våldtäkter.

Tänk efter igen.
  • Anonym (Mini)
    ResanTillMelonia skrev 2024-11-24 00:47:20 följande:

i en undersökning såg man att nästan hälften av alla gifta kvinnor med barn tyckte att deras män bidrog till mer stress än vad barnen gjorde. Haha.

äsch, att skilja sig kan väl inte vara så farligt för barn? har aldrig förstått det där. Vad som nog däremot kan skada dem efteråt är om föräldrarna drar in barnen i något nytt förhållande. Det är Själviskt att inte kunna låta barnen vara utanför sina nya relationer. Om nya partnern dessutom också har barn sedan innan så får många par för sig att en sk bonusfamilj skulle vara den ultimata lyckan för alla så de tvingar in sina barn i det där utan att de själva har fått säga något.

Japp, så är det ju. Lättnaden av att bara ensam ansvara för flertalet barn och inte även en tärande man vilket dom flesta är har många kvinnor upplevt. Lätt som en plätt!

Mja, jag tror väl att ett bra förhållande med kärnfamiljen är vad barn gillar bäst. Sen bonusfamiljer som kommer som ett brev på posten speciellt för skilda män, mja. Inget som brukar uppskattas så värst av kidsen som inget val har.
  • Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-24 20:09:09 följande:
    Kvinnor ska inte skämmas. Men vissa kvinnor på FL som beter sig exakt som de incels och usla män hon säger sig avsky, de ska skämmas.
    Om du syftar på b la mig så skäms jag såklart inte alls över att peka på dom orättvisor som går att påvisa genom statistik. Jag avskyr inte män det minsta, jag älskar mina manliga vänner som jag starkt misstänker är exemplariska makar och pappor. Moderna lyckade män. Hade inte tyckt om kollegor av något kön som sätter i system att göra så lite som dom bara kan heller. Men det gör ju få eftersom dom inte vill bli av med jobbet, det är lättare att behålla sin position som familjens parasit. Ett tag iaf.
  • Anonym (Mini)
    Tecum skrev 2024-11-24 20:23:18 följande:
    Om vi säger att det lågt räknat finns 5 miljoner personer av manligt kön i landet och sen räknar bort barn och 70+ män kan vi säga att det finns 3,5 miljoner män kvar. Antalet misshandelsbrott är enligt din statistik 76% av 40.338, vilket blir drygt 30.000. Alltså under  1% (alltså EN PROCENT) av den manliga befolkningen som misshandlar kvinnor varje år. Det är förstås åt helvete för många och de borde låsas in med bortkastad nyckeln. Men det är väldigt långt från den MAJORITET av män som "mini" påstår bär sig illa åt mot kvinnor. Även med ett mörkertal på 100% blir det bara 2% av alla män.

Så jag har rätt i det jag skrev. Eller håller du med "mini"?
    Du pratar enbart misshandel här, jag pratar i fösta hand om den snedfördelning som finns mellan könen som sänker kvinnornas livskvalitet och livslängd. Om vi säger att kvinnorna hade tagit efter männen så hade vi hamnat på strax under 2% av officiella misshandlare i teorin. Är ju bra att kvinnorna är vettigare än så. Kan även nämna att det finns ett mkt stort mörkertal av misshandel av män i nära relation i landet, det är väldigt mkt vanligare än vad svenssons vet. Prata med en polis och vårdpersonal t ex.

Men om man som sagt ser på parasitbeteendet som majoriteten män har, det är sannerligen att bete sig illa mot det andra könet.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?