Inlägg från: Anonym (Feime) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Feime)

Kvinnor och höga krav på partner?

ResanTillMelonia skrev 2024-11-24 00:47:20 följande:

äsch, att skilja sig kan väl inte vara så farligt för barn? har aldrig förstått det där. Vad som nog däremot kan skada dem efteråt är om föräldrarna drar in barnen i något nytt förhållande.

Klart en skilsmässa skadar barnen. Oerhört naivt att inbilla sig något annat. Omedelbart när föräldrarna flyttar isär försvagas barnens position i alla avseenden. Socialt, ekonomiskt och hälsomässigt.

Man får ha väldigt bra på fötterna för att skilja sig. Såvida inte fysisk eller psykisk misshandel är involverat är det fullständigt idiotiskt.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-24 21:48:55 följande:
    Nu skrev jag otydligt där, syftade på män som misshandlar. Men visst är det så att det även finns ett mörkertal av kvinnor som misshandlar.

Jo, parasiterandet visar sig i snedfördelningen i hemmet där kvinnans arbetsdag fortsätter efter jobbdagen är gjord. Kvinnans stress ökar när jobbet är klart, mannens går ner. När könen når dit att man tar hälften var så har man nått ett normalläge, ingen har det dåligt och ingen åker snålskjuts på nån annans bekostnad. 

Kvinnor utan man lever ännu längre, med man så sjunker medellivslängden, för män tvärtom. Pga parasiterandet på den kvinnliga arbetskraften som är gratis för männen. Trist och helt onödigt säger jag.
    Vi lever på 2000-talet. Inte på 1950-talet. Männen tar ansvar.

För egen del har jag det som lugnast när frun inte är hemma. De uppgifter hon gör delegerar jag till barnen och sköter resten själv. Mindre mat att laga och mindre att städa. 

Kvinnor i allmänhet överarbetar och gör sådant som inte behövs. Det är därför de stressar upp sig var de än är. Det spelar ingen roll om det är arbetsplatsen eller hemmet. Så detta snack om att männen parasiterar är rent trams. Inte heller kvinnorna parasiterar ska tilläggas även om de vanligtvis drar in mindre pengar. Kvinnorna i sin tur tar mer vab och tar mer ansvar för läkarbesök och dylikt. I en sund relation hjälps man åt så gott det går.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-24 22:06:00 följande:
    Jag får rätta mig själv: man ska räkna med svinn eftersom män har beteenden som dödar och skadar människoflocken.
    Nej, det har inte män. Du har en vidrig manssyn.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-24 22:10:37 följande:
    Enligt statistik tar inte männen ansvar nej. Läs på. Självklart finns det guldkorn som avviker från majoriteten.
    Trams som sagt. Det är du som tolkar statistiken så som den passar dig. 

Männen tar ansvar och det visar också statistiken.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Feime) skrev 2024-11-24 22:12:31 följande:
    Trams som sagt. Det är du som tolkar statistiken så som den passar dig. 

Männen tar ansvar och det visar också statistiken.
    Kvinnorna tar också ansvar ska tilläggas
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-24 22:24:27 följande:
    Nej, män dödar eller våldtar inte generellt, men tydligen så finns det korrelerade faktorer gällande kön och våldsbrott. Det är väl ingenting man kan förneka. Det borde man i stället studera vidare för att kunna lösa.
    Definitivt men det är något helt annat än det mini talade om.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-24 22:21:56 följande:

"Alla" (även kvinnor) förväntas vara den omhändertagande faktorn i en familj (och även på arbetet) alla hjälps åt att upprätthålla det. Du verkar ha en omhändertagande fru. Skulle ni skiljas åt så är det hon som också tar ansvaret för det. Sen kan du sitta där och skylla på att hon stressat upp sig själv när ni båda har orsakat scenariot. Det finns olika sätt att ta hand om och se varandra. 

Jag tog upp sex som exempel, tjatsex är väl en typisk omhändertagandesituation, eller ifrågasätta varför hon gör så mycket onödigt på julafton, (hon tar hand om) kanske inte uppmärksamma sin egen familjs högtidsdagar

Då landar relationen i en nästan föräldrar/ barn situation och kommer att krascha förr eller senare. inget lagspel.

Beror i grunden på hur man hanterar arbetslivet. Jag är snäll och låter min fru tar större del av föräldraledighet då hon vill det och det hjälper henne att koppla av. 

I andra familjer där kvinnan är mer stresstålig är det inte ovanligt att kvinnan jobbar mer och mannen tar mer av föräldraledigheten. Vi lever som sagt inte på 1950-talet.

Det finns en en viss press på kvinnor att välja bort arbetslivet för familj men i de familjer där de är lämpligt att de satsar på karriär så är det absolut socialt acceptabelt.

I de flesta familjer numera satsar både mannen och kvinnan på karriären och både mannen och kvinnan tar ansvar för familj och hem. Bara det att mäennen oftast tar lite mer ansvar för familjeförsörjning samtidigt som kvinnorna oftast tar lite mer ansvar för familjen.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Jasså?) skrev 2024-11-24 23:10:35 följande:
    Är det vidrigt att belysa vilka vidriga män som finns? är det vidrigt att förespråka kvinnors rätt till sin egen kropp och vilja när det bevisligen finns vissa vidriga män?
    Varför hittar du på saker jag aldrig hävdat?
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-25 08:21:03 följande:
    Mm, för Putin är egentligen kvinna. Och krig är inte startade av män och män står inte bakom nästan alla mord och våldsbrott. För att vara konstruktiv behöver man se fakta och agera på den. Du tycker tydligen annorlunda.

Där får vi enas om att vi har olika åsikt. Jag tycker att dom som ihärdigt förnekar fakta..inte har tänkt till tillräckligt.
    Du agerar inte på fakta. Du agerar på fördomar. Du har en vidrig manssyn som jag sa.

Fakta är att den stora majoriteten män är laglydiga och hyggliga medborgare. 

Frågan är varför du negligerar fakta och väljer att agera efter fördomar.

Det är lätt att hitta kvinnliga mördare och brottslingar. Betyder det att alla kvinnor är svin? Nej, naturljgtvia inte.
  • Anonym (Feime)
    Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 12:33:41 följande:

Fakta är att män och våldsbrott är intimt förankrade. Det betyder inte att alla män utför våldsbrott, eller att kvinnor inte gör det. 

Nej, det är verkligen inte fakta. Jag skulle t.o.m. hävda att det är direkt vilseledande då den bygger på en fördom som inte stämmer.
Svar på tråden Kvinnor och höga krav på partner?