Anonym (Feime) skrev 2024-11-24 22:00:12 följande:
Vi lever på 2000-talet. Inte på 1950-talet. Männen tar ansvar.
För egen del har jag det som lugnast när frun inte är hemma. De uppgifter hon gör delegerar jag till barnen och sköter resten själv. Mindre mat att laga och mindre att städa.
Kvinnor i allmänhet överarbetar och gör sådant som inte behövs. Det är därför de stressar upp sig var de än är. Det spelar ingen roll om det är arbetsplatsen eller hemmet. Så detta snack om att männen parasiterar är rent trams. Inte heller kvinnorna parasiterar ska tilläggas även om de vanligtvis drar in mindre pengar. Kvinnorna i sin tur tar mer vab och tar mer ansvar för läkarbesök och dylikt. I en sund relation hjälps man åt så gott det går.
"Alla" (även kvinnor) förväntas vara den omhändertagande faktorn i en familj (och även på arbetet) alla hjälps åt att upprätthålla det. Du verkar ha en omhändertagande fru. Skulle ni skiljas åt så är det hon som också tar ansvaret för det. Sen kan du sitta där och skylla på att hon stressat upp sig själv när ni båda har orsakat scenariot. Det finns olika sätt att ta hand om och se varandra.
Jag tog upp sex som exempel, tjatsex är väl en typisk omhändertagandesituation, eller ifrågasätta varför hon gör så mycket onödigt på julafton, (hon tar hand om) kanske inte uppmärksamma sin egen familjs högtidsdagar
Då landar relationen i en nästan föräldrar/ barn situation och kommer att krascha förr eller senare. inget lagspel.