Anonym (?) skrev 2024-10-23 22:03:16 följande:
Alla jag vet inklusive jag själv har väldigt låga ersättningar. Jag låg under existensminimum som ensamstående med barn. Vet inte riktigt vad ditt syfte är men jag ser det som felaktigt att sprida en bild av att sjukpensionärer kan spara, shoppa och resa. Vi är många med väldigt låga ersättningar.
Nu blir jag en aning förvirrad. Var i min text var jag otydlig? Inga barn, inga utgifter för hjälp av samhället och ensamstående. Då går det. Syftet? Jag, som vuxen kvinna, skriver till en annan vuxen och berättat att det går att spara, men att det blir svårt. Det finns inget syfte. Jag har också den lägsta ersättningen. Jag kan räkna. När jag har räknat, så har jag upptäckt att jag hade kunnat spara 2000-4000 kr på en månad, men att det blivit fattigt. Trist att du uppfattar min erfarenhet som en felaktighet. Men jag får ta till mig att min verklighet inte är sann. Sen stämmer inte det du skriver i sista meningen. Du får det att låta som om jag har skrivit att man kan leva i sus och dus. Det är ju oriktigt av dig att påstå det, eftersom jag inte skrivit det. Jag skriver att man kan, om man vill, spara pengar. Men då vet jag. Din bild är sannare än min bild, detta fast jag har kunnat spara minst 2000 kr per månad, då jag vill ha en buffert. Lätt är det inte, men det går.