• Miatheone

försök att bli gravid efter hormonspiral

Låter precis samma som för mig fast efter uttag av pstav. Tog ut pstaven mars 2022 sen dess haft oregelbunden mens och befarat att jag inte har någon ägglossning. Började med ägglossningsstickor som inte visade något. Då vi har ett gemensamt barn sen tidigare kan vi endast ta hjälp av privat klinik egentligen men en läkare hjälpte mig häromdagen med rådgivning där han kom fram till samma som jag att jag antagligen inte har ägglossning. Läkaren erbjöd mig ägglossningastimulering. Fick därför utskrivet provera för att få en blödning och även då letrozol för att få ägglossning. Och hoppas på att detta kommer hjälpa vilket kommer visa sig i november. Jag skulle rekommendera dig att ni begär en utredning om ni inte har barn sen tidigare då det är regionfinansierat om man inte har det. Annars är ju alternativet då att du skickar in egen vårdbegäran till gynekologen om din stad för undersökning. Dem brukar va rätt snabba att hjälpa till om man inte har regelbundna blödningar. Du skriver dock att du plockade ut den i slutet av sommaren så skulle rekommendera dig att ha lite is i magen kan ta upp till 6 månader för kroppen att få mens igen efter uttag av preventivmedel (iaf enligt min barnmorska). Har du inte fått den efter 6 månader så ta hjälp. Tro mig jag vet förtvivlan att månad efter månad mötas av ett negativt test och hela tiden se alla andra runt en bli gravida.  

Svar på tråden försök att bli gravid efter hormonspiral