• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

nihka skrev 2024-12-12 23:18:58 följande:
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    Sex och förhållande är vanligen inte som när man är vän med olika personer. 
    Även om kvinnan skulle välja en individ som sexpartner så väljer och har män och kvinnor olika svårt att få en sexpartner.
  • Anonym (Så?)
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    Att en kvinna skulle ha sex med en individ och inte ett kön  är inte ett svar på när jag skrev att män i så fall borde ha lika lätt att få en sexpartner som kvinnor. 
    Du jämför inte ens mellan män och kvinnor. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-13 12:09:10 följande:
    Vilka har förnekat detta? Citera exempel.
    Hen skrev ju ett svar på mitt inlägg där jag skrev att män och borde i så fall ha lika lätt att få en sexpartner och sedan skrev hen att kvinnor skulle välja bort mig för mig som individ och inte pågrund av mitt kön.
  • Anonym (Så?)
    Två fel. 
    1. Att kvinnor skulle välja individer är inte ett svar på frågan som sagt att kvinnor har lättare att få en sexpartner jämfört med männen. 
    2. Det är ett anonymt forum och jag snackar inte eller skriver något liknade till någon utanför anonyma forum. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-13 12:14:56 följande:
    Ja, riktat till dig som person. Inte ett förnekande av hur det ligger till på gruppnivå.
    Så, citera nu exempel.
    Och om jag hade varit kvinna så hade sannolikheten varit stor att det hade sett annorlunda ut. 
  • Anonym (Så?)
    Och eftersom "ingen "rättvisa" existerar enligt dig så behöver inte sex handla om att kvinnor har sex med personer som du anser tilltalar dom och det handlar då om lagligt sex. 
  • Anonym (Så?)
    Du är noga att poängtera om ingen rättvisa/rättvist sex när du gynnas av det för att sedan snacka om egoism när man poängterar att det i så fall finns ingen rättvist sex när kvinnor ska ha det lättare att få en sexpartner 
  • Anonym (Så?)
    Du får antagligen välja mellan rättvist sex för alla eller ingen rättvist sex för någon. 
    Du byter argument beroende på när en kvinna missgynnas eller gynnas. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-13 12:24:34 följande:
    Men du tycker att rättvisa innebär kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Och det tycker du inte är egoistiskt tänkt från din sida?
    Och säger någon emot dig ska ingenting sexrelaterat diskuteras överhuvudtaget.
    Ingen rättvisa för någon eller rättvist för alla. 
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-13 12:40:59 följande:

Nej, inget behöver se annorlunda ut än det gör idag, män/kvinnor väljer sin partner och avgör själva o de vill ha samliv (inom samtycke) och om de vill ha barn.

Samhället har inget uppdrag eller syfte att en individ skall kunna ha relation eller sex. Detta är upp till var och en person (man som kvinna)

Hänvisning till Evolution handlar om att du med dess lika (incel-män) kommer dö ut utan att kunna få till relation eller sexuella kontakt inom samtycke. Ni klarar inte av anpassningen... evolution och ni dör ut (bevisligen)

Syfte med sex avgör de som har sex, i mitt fall merpart av njutning och att jag fått ett par barn. Evolution att jag anpassat mig och du som inte klarat detta får inget av det.

Evolutionen är som tyngdlagen. Den passar alla och ingen samtidigt. Var och en människa har ansvar för sitt egna sexliv. Du är oförmögen till detta och där med inget sexliv.

Idag väljer man och kvinnor (samtycke), exakt som det skall vara. I detta blir du aktivt bortvald.

Samhället skall icke blanda sig i personers sexliv, så länge det är lagligt och inom samtycke.

Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.

Och om det handlar om evolutionen så kan det utvecklas på ett sätt som du inte tycker om men du ändå vill ha en åsikt vad som är bra eller dåligt. 
    Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.
    Då borde sex fungera annorlunda än hur det fungerar idag. 

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?